دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
بیش از دو هزار اثر به دبیرخانه جشنواره صنعت چاپ رسید

مسعود فرشی‌فرید، دبیر دوازدهمین دوره مسابقات ملی آثار چاپی با اعلام خبر کدگذاری بیش از دو هزار اثر ارسالی به دبیرخانه دایمی مسابقات صنعت چاپ گفت: آثار ارسالی نشان‌دهنده فراگیری مسابقات آثار چاپی در کشور ایران است./

دبیر دوازدهمین دوره مسابقات ملی آثار چاپی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: امسال شهرهای کوچکی مانند شهرکرد، سقز، خمین، نطنز و نکا در این مسابقات شرکت کرده‌اند که این نشان از فراگیری این مسابقات در سطح کشور دارد. تا امروز بیش از دو هزار اثر کدگذاری شده است و انتظار می‌رود  آثار کدگذاری شده در پایان بیش از این باشد، اما با توجه به حضور پرشور شهرستان‌ها‌ نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از تعداد آثار ارایه کرد. 

فرشی‌فرید ادامه داد: کیفیت آثار ارسالی نسبت به سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته است و این نشان می‌دهد  شرکت کنندگان در مسابقات از ماه‌ها قبل برای شرکت در مسابقات برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی درباره داوری مسابقات گفت: جلسه توجیهی سرگروه‌های داوری فردا (دوم مهرماه) با حضور احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دبیرخانه دایمی مسابقات برگزار خواهد شد. همه ساله با تغییر سرگروه‌های داوری و نتایج به‌دست آمده از داوری‌های سال گذشته، شاخص‌های داوری تغییر می‌کند و این اتفاق امسال نیز رخ خواهد داد. 

فرشی‌فرید ادامه داد: داوران در جلسه فردا انتخاب خواهند شد، اما نام آن‌ها بعد از پایان بررسی آثار اعلام می‌شود، زیرا آوردن نام داوران پیش از پایان مسابقات کاری حرفه‌ای نیست. شرکت‌کنندگان برای برطرف‌کردن سوال‌ها یا مشکلات موجود و ارایه پیشنهاد می‌توانند با دبیرخانه مسابقات تماس بگیرند
دبیر دوازدهمین دوره مسابقات آثار چاپی درباره زمان‌ داوری‌ها گفت: داوری مسابقات از 6 مهرماه آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که تا 14 مهرماه ادامه داشته باشد، همچنین دانشجویان می‌توانند آثار خود را تا 12 مهرماه برای دبیرخانه ارسال کنند، زیرا داوری بخش دانشجویی از 14 مهرماه آغاز خواهد شد. 

وی در توضیح شرایط برگزاری مسابقات به صورت استانی اظهار کرد: استان‌هایی مانند: خراسان رضوی، مازندران، اردبیل، قزوین، آذربایجان شرقی و غربی،  بسیار فعال و پرشور در مسابقات شرکت کرده‌اند و توانایی برگزاری مسابقات استانی را دارند، با صحبت‌هایی که با مدیرکل دفتر امر چاپ خواهیم داشت، امکان تمدید برای شرکت در مسابقات استانی بررسی خواهد شد زیرا با توجه به وجود دبیرخانه دایمی مسابقات، مشکلی برای داوری آثار در سطح استانی وجود ندارد.

فرشی‌فرید در پایان صحبت‌های خود گفت: در بررسی آثار ارسالی، دریافتیم که استان‌های قم و اصفهان مانند سال‌های گذشته در مسابقات حاضر نشده‌اند و افراد کمی از این دو استان در مسابقات شرکت کرده‌اند که شاید تغییر در اتحادیه چاپخانه‌داران قم در این امر تاثیرگذار باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط