دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
جشنواره صنعت چاپ باید در همه استان‌ها برگزار شود

برگزاری سالانه جشنواره ملی صنعت چاپ کار پسندیده‌ای است، اما جشنواره‌های استانی نیز برای معرفی و پویایی صنعت چاپ باید در همه استان‌ها برگزار شود. این مطلب را مجتبی محمودیان، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران قم مطرح کرد و گفت:استان قم پتانسیل بالایی در زمینه چاپ دارد./

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران قم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: 232 واحد چاپی شامل چاپخانه‌، صحافی و لیتوگرافی در استان قم فعالیت می‌کنند که باتوجه به پتانسیل بالای استان، انتظار می‌رود همه واحدها با قدرت در مسابقات شرکت کنند.

به گفته محمودیان، در جلسه‌ای که با مسئولان اداره ارشاد استان برگزار شد، به این نتیجه رسیدیم که پنجمین جشنواره استانی صنعت چاپ را در صورت موافقت و تامین بودجه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کنیم. 

وی در توضیح تفاوت‌های مسابقات استانی با ملی گفت: هر سال مسابقات در سطح ملی برگزار می‌شود و در کنار این برنامه، چند استان هم مسابقات استانی برگزار می‌کنند. داوری مسابقات در گذشته به این صورت بود که تیم داوری به استان‌ها می‌رفتند و آثار جمع‌آوری شده توسط اتحادیه‌ها را بررسی می‌کردند. 

این چاپخانه‌دار قمی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی دبیرخانه دایمی مسابقات، امسال داوری‌ همه آثار (سطح ملی و استانی) در تهران و در دبیرخانه مسابقات انجام خواهد شد. 

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات استانی در همه استان‌ها اظهار کرد: برگزاری جشنواره صنعت چاپ در همه استان‌‌ها می‌تواند باعث پویایی این صنعت شود زیرا برگزاری یک رقابت در میان صنعتگران، آن‌ها را به‌سمت توسعه و پیشرفت صنعت چاپ سوق می‌دهد. 

محمودیان در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: چهارمین جشنواره صنعت چاپ استان قم مهرماه سال گذشته و با حضور پرشور صنعتگران استان برگزار و در پایان از چهار اثر افست، دو اثر لیتوگرافی و چهار اثر صحافی قدردانی شد.

در حال حاضر 102 واحد چاپخانه‌، 40 لیتوگرافی و 90 صحافی در استان قم فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط