دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
فردا کتابخانه مجلس تعطیل است

کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه( 26 شهریور ماه) همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت عبدالحسین حائری، رییس این کتابخانه که 20 سال رئیس این کتابخانه بوده‌است، تعطیل است. مراسم نکوداشت استاد عبدالحسین حائری 26 شهریور ماه ساعت 9 صبح در تالار شهید مدرس (مشروطه) مجلس برگزار خواهد شد./

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی کتابخانه،موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، استاد حائری بیشترین دوره فعالیت و عمر پربرکت خود را (بیش از 60 سال) در کتابخانه مجلس شورای اسلامی گذرانده است و اکنون نیز که ایام باز نشستگی و استراحت را سپری می‌کند، پژوهشگران و همکاران کتابخانه از رهنمودهای ارزشمند وی استفاده می‌کنند. 

وی در همان کودکی، قرآن و خواندن و نوشتن را در مکتب فراگرفت. سپس نزد پدرش، مقدمات عربی و بعضی کتاب‌های لغت و دروس مدرسه‌ای را خواند. سپس سطوح عالی فقه و اصول را تا 19 سالگی به پایان رساند. بعد از آن، نزد بزرگانی مانند آیات عظام محمد تقی خوانساری، صدرالدین صدر، محمد حجت و حسین طباطبایی بروجردی دروس خارج را گذراند و در ۲۴ سالگی به درجه اجتهاد نایل شد و سپس به تهران آمد. 17 عضو هیات مولفان لغت‌نامه دهخدا بود و بر چاپ چند جلد از آن نیز نظارت داشت. 

حائری، بیش از نیم قرن (از سال ۱۳۳۱) در کتابخانه مجلس شورای اسلامی مشغول به خدمت بوده و نزدیک به ۲۰ سال از این دوران را عهده‌دار  ریاست کتابخانه مجلس بوده است. وی صاحب نظریه «بازنویسی تاریخ علم بر اساس بازنویسی فهارس نسخ خطی» است که جایزه‌ای جهانی را نیز برای وی به ارمغان آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط