پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
ارتباط قدرت نرم با دین و امنیت

کتاب «قدرت نرم، دین و امنیت» را رابرت سیپل و دنیس هوور به رشته تحریر درآورده‌اند. دکتر علیرضا کوهکن آن را به فارسی برگردانده و دکتر اصغر افتخاری هم مقدمه‌ای بر آن نوشته است. این اثر به تازگی از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب در 10 فصل شامل موضوعاتی با عنوان‌های دین و جنگ در قرن بیست و یکم، سیاست تحت فشار گذاشتن اقلیت‌های مذهبی، بوته آزمون ازبکستان و آسیای مرکزی در دین و امنیت، حقیقت و دیپلماسی مذهبی، نحوه برخورد با اهل کتاب، مداخله نظامی و عدالت به مثابه نگاه برابر همگان، وقتی جنگ متوقف می‌شود، انسان‌شناسی، مذهب و امنیت، واقع‌گرایی ارتباطی و نتیجه‌گیری نوشته شده است.

همچنین مخاطبان کتاب «قدرت نرم، دین و امنیت» با مضامینی مانند تجربه اسلامی، فروتنی حضرت ابراهیم(ع)، طرح مفهوم اهل کتاب، هویت‌های دینی، تحمیل مذهب و دین و امنیت آشنا می‌شوند.

در بخشی از این نوشتار آمده است: «نخستین هدف شریعت، مراقبت از دین به گونه‌ای است که در اصطلاح جهانی به معنای آزادی در اعتقاد به خداوند است. آزادی عقیده، می‌تواند منبع واقعی آرامش و امنیت همه عقاید باشد. با توجه به امنیت و آرامش در هر دو جنبه جسمی و روحی آن، آزادی مذهبی بی‌هیچ شکی، اهمیت بسیاری دارد. اما احترام به زندگی انسان و جایگاهش، عقل انسان، ازدواج و خانواده و دفاع از مالکیت نیز این گونه است. امنیت انسانی از دید شریعت، مهمترین مسئله است. علاوه بر آن قرآن، پیوندی جدانشدنی بین موضوع آزادی مذهبی و امنیت و آرامش انسانی برقرار ساخته است.»

نخستین چاپ کتاب «قدرت نرم، دین و امنیت» با شمارگان یک هزار نسخه، در 296 صفحه  به بهای 90 هزار ريال به تازگی از سوی نشر دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط