دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
تحلیل عملی شعر شاعران معاصر در «حالا حکایت هدهدها»

حافظ موسوی، شاعر و منتقد ادبی از چاپ تازه‌ترین مجموعه شعرش با نام «مادیان سیاه» و چهار کتاب دیگرش خبر داد. «حالا حکایت هدهدها» یکی از این کتاب‌هاست که با موضوع پژوهش درباره نقد عملی شعر شاعران معاصر نوشته شده است. موسوی گفت که در این اثر مشخصا یک کتاب یا یک شعر نقد می‌شود و تحلیل اشعار به شکل تئوریک مورد نظر نیستند.-

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، موسوی گفت: مجموعه شعر «مادیان سیاه» را در انتشارات ثالث زیر چاپ دارم که کار حروفچینی و غلط‌گیری و صفحه‌آرایی‌اش به پایان رسیده و به زودی برای دریافت مجوز به وزارت ارشاد سپرده خواهد شد.

سراینده «زن، تاریکی، کلمات» گفت: مجموعه دیگری را با نام «حالا حکایت هدهدها» در دست انتشار دارم که انتشارات نگاه آن را منتشر خواهد کرد. همچنین جلد دوم کتاب «پا نوشت‌ها» را در دست چاپ دارم. این کتاب درباره نقد عملی شعر شاعران معاصر است.

این شاعر توضیح داد: وقتی شعری را به شکل تئوریک نقد می‌کنند می‌گویند فلان نظریه درباره شعر چنین چیزی است یا براساس فلان تئوری به نقد شعر می‌پردازند در حالی که در نقد عملی مشخصاً یک کتاب و یا یک شعر را نقد می‌کنیم.

موسوی گفت: این کتاب را نشر آهنگ دیگر منتشر خواهد کرد.

سراینده «سطرهای پنهانی» درباره دیگر کتاب آماده انتشارش گفت: مجموعه مقالاتم را در حوزه ادبیات و فرهنگ که شامل نوشته‌هایم در دهه اخیر است نیز جمع‌آوری کرده‌ام و هنوز ناشر آن مشخص نیست.

این شاعر گفت: گزیده‌ای از مجموعه شعرم را به انتشارات مروارید سپرده‌ام که دی ماه سال گذشته 40 صفحه از آن حذف شد و من قبول کردم که کتابم چاپ شود، اما این کتاب هنوز منتشر نشده است.

موسوی متولد 1333 رودبار گیلان است. وی مدتی دبیر هیأت مدیره مجله کارنامه بود و اکنون به همراه محمد شمس لنگرودی و شهاب مقربین مدیر انتشارات آهنگ دیگر است. از آثار او می‌توان به «دستی به شیشه‌های مه گرفته دنیا»(برنده جایزه گردون)، «سطرهای پنهانی»، «شعرهای جمهوری»، «زن، تاریکی، کلمات», «خرده ریز خاطره‌ها و شعرهای خاورمیانه»، «پانوشت‌ها در نقد و بررسی آراء نیما یوشیج» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها