پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
نباید مخاطب را در این دنیای شلوغ رها کنیم

مرتضی صفری، نویسنده و پژوهشگر ساکن استان قزوین گفت: ما اهل قلم یاد گرفته‌ایم هر مشکلی را ‌گردن دیگر همکارانمان بیندازیم؛ در حالی که هر فردی به سهم خود باید قسمتی از مشکلات را کاهش دهد. نباید مخاطب را در این دنیای شلوغ رها کنیم._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، صفری با یادآوری نقش اهالی قلم در توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی گفت: من و امثال من باید تا می‌توانیم جای خالی موضوعات را پر کنیم و با کارهای خوب و مناسب از گرایش افراد کتابخوان به کتاب‌های سطحی و عمدتا خارجی جلوگیری کنیم.

نویسنده رمان دو جلدی منصور گفت: باید هرچه می‌توانیم داشته‌های کشور خود را بزرگ و بهتر از دیگران نشان دهیم تا کسانی که حرفی برای گفتن ندارند با ظاهری اندک ما را نفریبند و هر اثری را به خورد قشر کتابخوان‌مان ندهند. 

وی اظهار کرد: من به عنوان یک مولف کوچک فکر می‌کنم صنعت نشر نخست باید به روز باشد و تبلیغات گسترده‌ای که برای هر محصول بارها و بارها تکرار می‌شود برای نشر هم انجام شود.

صفری عنوان کرد: وقتی بحثی فلسفی یا دینی است، مخاطبان علمی دخالت نکنند، البته باید یادآوری کنم که جدیدا به موضوع کتاب و کتابخوانی خوب و گسترده پرداخته می‌شود ولی اگر برنامه‌ها کمی هدفدارتر باشند بهتر است. 

این نویسنده در ادامه گفت: نمایشگاه‌های کتاب نقش مهمی در گرایش مردم به کتاب و کتابخوانی دارند، اما تبلیغات برای برپایی این نمایشگاه‌ها خیلی اندک است. مسوولان باید برای تزریق بودجه به این صنعت تلاش کنند، چون قیمت بالای کتاب مخاطبان را از کتاب و کتابخوانی دور می‌کند.

صفری اظهار کرد: رسانه‌ها ارزش افراد و کارهایشان را بسنجند و سعی کنند به میزان متعادل بین اهل قلم امکانات رسانه‌ای تقسیم کنند تا باعث دلگرمی بسیاری از آن‌ها شود.

وی که به بهانه روز قلم با «ایبنا» صحبت کرد، در ادامه توضیح داد: سعی می‌کنم با تحقیق میدانی جلو رفته و هر چه می‌نویسم ملموس و واقعی بوده و تجربه خود و بزرگان را نیز در نوشته‌هایم دنبال ‌کنم و به خواسته‌هایشان احترام بگذارم‌.

مرتضی صفری، نویسنده و پژوهشگر جوان ساکن قزوین است.

از وی تاکنون رمان‌های تاریخی با نام‌های «شاهزاده امی‌تیس»، «من پارمیس هستم فرزند بردیا»، «پریساتیس و شمشیر خدایان»، «منصور»، «زوال ملک‌طاووس»، «داستان‌های کهن پنج قصه 1»، «داستان‌های کهن پنج قصه 2»، «داستان‌های کهن پنج قصه 3»، «داستان‌های کهن پنج قصه 4»، «داستان‌های کهن پنج قصه 5»، داستان« عزیزجان» و سه سفرنامه با عنوان‌های «رویای شیرین از پاریس تا برلین»، «مدینه من مدینه تو» و «اقلیمی به‌نام حسین(ع)» از سوی انتشارات سایه گستر قزوین منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط