یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱
آخرین کتاب منتشر شده از «میچ آلبوم» به ایران می‌رسد

رمان «وقت‌نویس» آخرین اثر میچ آلبوم، نویسنده آمریکایی، با ترجمه شیرین معتمدی مراحل پیش از انتشار را طی می‌کند. به گفته معتمدی، در این رمان نویسنده به کمک سه داستان که به موازات هم روایت می‌شوند، لزوم امیدواری انسان‌ها را در عصر جدید یادآور ‌شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «وقت‌نویس» اثر میچ آلبوم به زودی از سوی انتشارات مروارید راهی کتابفروشی‌ها خواهد شد.

شیرین معتمدی با بیان این‌که «وقت‌نویس» آخرین رمان منتشر شده از میچ آلبوم است که در سال 2012 چاپ شده، اظهار کرد: «آلبوم» در اغلب آثارش نگاهی به مفاهیم مذهبی دارد و در رمان «وقت‌نویس» هم به مخاطب خود یادآوری می‌کند که انسان نباید در سختی‌های زندگی‌ ناامید شود و همیشه نیروی بالاتری هست که به انسان‌ها یاری برساند.

وی با بیان این‌که در رمان «وقت‌نویس» سه داستان به موازات هم روایت می‌شوند افزود: یکی از این داستان‌ها افسانه‌ای است و دو داستان دیگر زندگی مدرن انسان‌ها را در قرن بیست‌ویکم نشان می‌دهد. در این کتاب با داستان تنهایی انسان‌ها و در عین حال، جاودانگی و امیدواری روبه‌رو می‌شویم. 

این مترجم، نثر انگلیسی «آلبوم» را در کتاب «وقت‌نویس» شفاف و روان معرفی کرد و گفت: در عین این سادگی، کتاب به دلیل ارجاعاتش به انجیل، پیچیدگی‌های خاصی هم دارد و همین ویژگی‌‌ است که سبب می‌شود «میچ آلبوم» نویسنده‌ای مذهبی به نظر بیاید. در این داستان گرچه اشاراتی به کتاب مقدس شده اما روایت کتاب به گونه‌ای نیست که با فرهنگ ما مغایرتی داشته باشد و نویسنده تنها از داستان‌های کتاب مقدس بهره گرفته تا گوشه‌ای از زندگی معاصر را نیز بیان کند.

شیرین معتمدی متولد خرداد 1357 و دانش آموخته‌ رشته‌ زبانشناسی از دانشگاه تهران است. «هنر ناپیدایی» نوشته‌ آنیتا دسای نخستین کتاب چاپ شده از این مترجم است که از سوی نشر مروارید منتشر شده است.

رمان «وقت‌نویس» در سال 2012 با عنوان «The time keeper» منتشر شد.

تاکنون آثاری چون «پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید» با ترجمه افرادی چون صدیقه ابراهیمی، مژگان حسن زاده، پاملا یوخانیان، مریم زوینی، ویولت ناسوتی و «سه‌شنبه‌ها با موری» با ترجمه ماندانا قهرمان‌لو و محمود دانایی، «یک روز دیگر» با ترجمه گیتا گرکانی از میچ آلبوم در ایران منتشر شده است. 

این نویسنده، روزنامه‌نگار و نمایشنامه‌نویس آمریکایی، متولد سال 1958 است و آثارش تاکنون بیش از 30 میلیون نسخه در جهان به فروش رفته است. او فعالیت خود را با نوشتن مطالب ورزشی آغاز کرد ولی اغلب با آثاری شناخته می‌شود که در آن‌ها به موضوعاتی چون مرگ و ایمان پرداخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها