سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
اهدای 12 هزار عنوان کتاب به کتابخانه مرکزی ارومیه

موسی نوری، رییس کتابخانه مرکزی شهرستان ارومیه استان آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 12 هزار عنوان کتاب به کتابخانه مرکزی شهرستان اهدا شد. فریبا وکیلی، شاعر و صدری افشار، فرهنگ‌نویس معاصر از اهداکنندگان شناخته شده بودند._

نوری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: اهدای کتاب و سنت پسندیده وقف در کتابخانه مرکزی ارومیه به دلیل اطلاع‌رسانی و ارایه بنر‌ها و بروشو‌رهای تبلیغاتی در سطح قابل‌قبولی است. اهدای 500 جلد کتاب از سوی فریبا وکیلی و  200 نسخه اثر مکتوب متعلق به صدری افشار از نمونه‌های شاخص اهدای کتاب‌ها هستند.  

وی افزود: به عنوان مثال، اسفند ماه سال گذشته نادر کریمیان سردشتی با اهدای مجموعه‌ای شامل هزار و 584 نسخه کتاب از کتابخانه شخصی خود در حوزه‌های گوناگون، گنجینه‌ای از آثار مکتوب را وارد کتابخانه مرکزی ارومیه کرد.

معاون کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: همچنین ماه گذشته امام جمعه موقت ارومیه نسخه نفیس چاپ سنگی ارزشمندی را به کتابخانه مرکزی این شهرستان اهدا کرد.

وی افزود: اسامی خیرانی که کتاب‌هایی را در سطح قابل قبول و وسیع وقف و یا زمینی را برای احداث کتابخانه واگذار می‌کنند بر روی تابلوی اعلانات این کتابخانه، همراه با عکس و بیوگرافی آن‌ها نمایش داده می‌شود.

نوری همچنین از راه‌اندازی بخش ویژه نویسندگان استانی در کتابخانه مرکزی شهرستان ارومیه خبر داد و اظهار کرد: تا کنون 10 نویسنده آثار تالیفی خود را برای این کتابخانه ارسال کردند و در صدد هستیم تا با فعال کردن این بخش و معرفی آثار نویسندگان و بیوگرافی آن‌ها در این کتابخانه، آثار مکتوب استانی را معرفی کنیم.

وی درباره ویژگی‌های کتابخانه مرکزی شهرستان ارومیه اظهار کرد: این کتابخانه با 105 هزار جلد و 70 هزار عنوان کتاب دارای 35 هزار و 700 نفر عضو است و شاخص های یک کتابخانه استاندارد بین‌المللی را داراست.

معاون کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی افزود: این کتابخانه دارای بخش‌های کودکان و نوجوانان، نابینایان، ناشنوایان، خانه کتاب، محققان، مرجع، چند‌رسانه‌ای، سالن مطالعه، اتاق جلسه، آمفی تئاتر، غرفه و فروشگاه کتاب و بخش ویژه نویسندگان استانی است که به زودی فعال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط