دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
«مستوره برگ‌هایی از تاریخ سر به ‌مهر» دوباره گشوده می‌شود

کتاب «مستوره برگ‌هایی از تاریخ سر به مهر» که به ‌قلم جمال احمدی آیین، نویسنده و پژوهشگر ساکن استان کردستان بازنویسی شده است، به‌زودی تجدید چاپ می‌شود. وی در این کتاب به تشریح زندگی «مستوره اردلانی» شاعر و تاریخ‌نویس دهه 13 پرداخته است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، احمدی‌آیین گفت:‌ کتاب «مستوره برگ‌هایی از تاریخ سر به مهر» سال 84 در دو هزار جلد از سوی نشر آراس، واقع در شهر اربیل عراق منتشر شده است و اکنون این کتاب تصحیح و بازنویسی شده و به‌زودی از سوی نشر کالج شهرستان سنندج تجدید چاپ می‌شود.

وی اظهار کرد:‌ «مستوره اردلان» شاعری نازک خیال، ادیب، مورخی چیره‌دست و نخستین زن مسلمانی است که به نگارش تاریخ و رویدادهای زمان خود پرداخته است. وی طی سال‌های 1220 تا 1264 در استان کردستان زندگی می‌کرد.

احمدی آیین گفت‌: مدت 10 سال درباره زندگی این بانوی شاعر و تاریخ‌نویس مسلمان تحقیق کرده‌ام. نتیجه همه تحقیقاتم در این کتاب 540 صفحه‌ای به شرح و تفصیل آمده است.
 
در بخشی از مجموعه اشعار این شاعره اردلانی (کرد) می‌خوانیم: «من آن زنم که به ملک عفاف صدر گزینم/ زخیل پردگیان نیست در زمانه قرینم/ به زیر مقنعه ما را سری است لایق افسر/ ولی چه سود که دوران نموده خوار چنینم/ مرا ز ملک سلیمان بسی است ننگ همیدون/ که هست کشور عفت همه به ‌زیر نگینم.»

کتاب «مستوره برگ‌هایی از تاریخ سر به مهر» به ‌قلم جمال احمدی‌آیین سال 84 در 540 صفحه و قیمت دو هزار و 500 تومان از سوی نشر آراس؛ واقع در اربیل عراق منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط