سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
ر. اعتمادی: با آثار رحیمی بسیاری از ایرانیان کتابخوان شدند

ر. اعتمادی، رمان‌نویس ایرانی با ابراز تاسف از درگذشت فهیمه رحیمی گفت که براساس تقسیم‌بندی ظالمانه‌ای که فقط در ایران رایج ‌شده، نویسنده‌ای را که آثارش مخاطبان زیادی دارد، عامه‌پسند می‌خوانند و با این عنوان او را تحقیر می‌کنند. این نویسنده رحیمی را از نویسندگان مطرح پس از انقلاب دانست و تاکید کرد که آثار رحیمی سبب شد عده زیادی از مردم ایران کتابخوان شوند.-

رجب‌علی اعتمادی معروف به «ر. اعتمادی» به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: هر قدر  یک نویسنده مخاطب بیشتری داشته باشد، نویسنده‌تر است.

وی ادامه داد: تقسیم‌بندی ظالمانه‌ای در ایران باب شده که در هیچ جای دنیا وجود ندارد؛ نویسنده‌ای که مخاطب زیادی دارد به نام عام‌پسند معرفی کرده و با این عنوان او را تحقیر می‌کنند.

نویسنده «اتوبوس شب» افزود: رحیمی نویسنده‌ای بود که مخاطب خود را می‌شناخت و با این شناخت می‌نوشت. اگر این موضوع که مردم آثار او را می‌خوانند و از آن لذت می‌بردند، جرم است، جای تاسف دارد.

این رمان‌نویس نام‌آشنا در ادامه با بیان این مطلب که آثار رحیمی عده زیادی از مردم را کتابخوان کرده، اضافه کرد: وقتی مردم آثار نویسنده‌ای را دوست دارند، یعنی این نویسنده تاثیری بزرگ بر طبقه‌ای از مردم یک جامعه گذاشته است.

اعتمادی ادامه داد: من معتقدم که فهیمه رحیمی یکی از نویسندگان نام آشنا و مطرح  پس از انقلاب است.

این داستان‌نویس و روزنامه‌نگار با بیان این مطلب که کتاب‌های رحیمی سبب شد تا در سال‌های گذشته زنان زیادی وارد عرصه نویسندگی شوند، گفت: بعد از سال 57 تا چند سال به علت فضای خاص انقلابی که بر جامعه حکمفرما بود به رمان توجه زیادی نمی‌شد اما پس از آن او از نخستین بانوان ایرانی بود که شروع به نوشتن رمان کرد و آثار وی مورد استقبال مردم قرار گرفت.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها