یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
نامه‌نگاری میان یک کودک  و معلمش منتشر شد

کتاب «برسد به دست معلم عزیزم» به قلم و تصویرگری «سایمن جیمز» با ترجمه محبوبه نجف‌خانی به بازار کتاب کودک و نوجوان راه یافت. در این نامه‌نگاری‌های میان یک کودک و آموزگارش برای مخاطب کودک قالب داستانی یافته است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، این کتاب در قالب نامه‌نگاری بین یک کودک و آموزگارش نوشته شده است؛ به گونه‌ای که یک نامه از کودکی به نام «امیلی» و نامه دیگر، پاسخ نامه امیلی و از سوی معلم اوست. 

مخاطبان کتاب نیز کودکان گروه سنی ب و ج هستند.

داستان این کتاب از این قرار است که در تعطیلات تابستان امیلی متوجه می‌شود توی حوض خانه‌شان یک نهنگ آبی زندگی می‌کند. او به معلمش نامه می‌نویسد و از او کمک می‌خواهد. آن‌ها در مدت تعطیلات تابستان با هم چند نامه رد و بدل می‌کنند و معلم اطلاعاتی درباره زندگی نهنگ‌ها به امیلی می‌دهد. تا این که امیلی خبر خوشحال‌کننده‌ای به معلمش می‌رساند.

این کتاب، کتاب برگزیده IRA/CBC (به انتخاب کودکان) است. «برسد به دست معلم عزیزم» در مجموع شامل 6 نامه از امیلی و  پنج نامه از آموزگار اوست.

یکی از نامه‌های امیلی و معلمش را از این کتاب می‌خوانیم:

«معلم عزیزم،

امشب خیلی خوشحالم، چون نهنگم را دیدم که از توی آب بالا پرید و از بالای سرش آب فواره زد.

رنگ نهنگ آبی بود.

به نظرتان امکان دارد این نهنگ آبی باشد؟

با احترام امیلی

راستی، چه غذایی به او بدهم؟

------------

امیلی عزیز،

نهنگ‌های آبی به رنگ آبی هستند و غذایشان جانورهای ریزی شبیه میگوست. به هر حال، باید به تو بگویم که نهنگ‌های آبی خیلی خیلی بزرگند و توی حوض خانه شما جا نمی‌شوند.

دوستدار تو

معلمت

راستی، نکند یک ماهی آبی توی حوضتان است؟

این کتاب با 28 صفحه رنگي، شمارگان دو هزار و 200 نسخه و قیمت  چهار هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط