جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
صفایی بوشهری تنها حجت سیاسی الهی را ولایتمداری می‌داند

آیین رونمایی از کتاب «ولایتمداری تنها حجت سیاسی الهی» اثر آیت‌الله صفایی بوشهری در سرای اهل قلم بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور حجت‌الاسلام علی اصغر کریم‌خانی، ویراستار کتاب برگزار شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آیین رونمایی از کتاب «ولایتمداری تنها حجت سیاسی الهی» اثر آیت‌الله صفایی بوشهری امروز (20 اردیبهشت) با حضور جمعی از کارشناسان و صاحب‌نظران برپا شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی اصغر کریم‌خانی در این مراسم با بیان این‌که آیت‌الله صفایی بوشهری جامعیت علمی دارد، اظهار کرد: ایشان نزدیک به 32 مقاله تالیف کرده‌اند که برخی از آن‌ها منتشر شده‌اند و برخی دیگر به زودی راهی بازار نشر خواهند شد.

وی ادامه داد: «استفاده از فناوری نانو در نفت»، «شهر الکترونیک»، «بانکداری اسلامی» و «حفاظت گفتار» عناوین برخی تالیفات آیت‌الله صفایی بوشهری به شمار می‌آیند.

ویراستار کتاب «ولایتمداری تنها حجت سیاسی الهی» عنوان کرد: آیت‌الله صفایی بوشهری معتقدند هر کس دور از ولایت باشد دچار انحطاط فکری و رفتاری می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین کریم‌خانی افزود: کتاب «ولایتمداری تنها حجت سیاسی الهی» از پنج بخش اصلی تشکیل شده است. «آسیب‌شناسی و عبرت‌آموزی از حکومت علوی»، «جریان فتنه و انحراف در حکومت امام حسن مجتبی(ع)»، «تحلیل تاریخی نهضت عاشورای حسینی»، «غربت غریبانه ولایت» و «ولایتمداران و ولایت‌گریزان» عناوین فصول پنج‌گانه این اثر به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: این کتاب پژوهشی تاریخی مذهبی در عرصه ولایتمداری و آسیب‌شناسی است که برای آموزش و عبرت در شرایط حساس کنونی مفید است.

ویراستار کتاب «ولایتمداری تنها حجت سیاسی الهی» افزود: جوهره سیاست اسلامی برگرفته از متون فاخر دینی و سیره سیاسی اجتماعی معصومان (ع) و تنها حجت سیاسی الهی و صراط مستقیم سیاست اسلامی «ولایتمداری» است.

حجت‌الاسلام و المسلمین کریم‌خانی با اشاره به بخش پایانی کتاب «ولایتمداری تنها حجت سیاسی الهی» اظهار کرد: آیت‌الله صفایی بوشهری در این بخش بیان کرده پایان زندگی انسان سرنوشت‌ساز است بنابراین اگر می‌خواهیم عاقبت به خیر شویم و جزو سپیدان تاریخ باشیم باید ولایت‌مدار باشیم و تنها حجت سیاسی الهی را ولایت‌مداری بدانیم.

وی در پایان گفت: همه باید بدانیم که تنها حجت سیاسی الهی در حیات در طول تاریخ، ولایتمداری انبیا و ائمه و فقهای جامع‌الشرایط است و میزان صحت و سلامت مواضع سیاسی، تابعیت و پیروی اندیشی، رفتاری و اخلاقی سیاسی از آن مقام است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی اصغر کریم‌خانی در پایان از کتاب «ولایتمداری تنها حجت سیاسی الهی» رونمایی کرد.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «کتاب؛ چشمه جوشان دانایی» فردا (21 اردیبهشت) در مصلای امام خمینی (ره) به کار خود پایان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط