شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲
روايت داستان درختی که از پاییز می ترسید در يك كتاب

اعظم بزرگی،‌ نویسنده، تازه‌ترین کتابش با نام کتاب «بلوطی که برگ‌هایش را قورت داد» را به ناشر سپرد. وی گفت که این کتاب درباره پاییز است و داستانی را درباره ترس درخت بلوط جوان از ریختن برگ‌‌هایش روایت می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بزرگی درباره این کتاب که به زودی از سوی انتشارات علمی، فرهنگی منتشر می‌شود، گفت: این داستان که نخستین کار من در حوزه کودک و نوجوان است، درباره درخت جوان بلوطی است که در باغی کاشته می‌شود. 

نویسنده کتاب «اسب دریایی طلایی» در ادامه افزود: او شاهد گفته‌های دیگر درخت‌ها درباره پاییز و ریختن برگ‌هایشان است. بلوط جوان که از شنیدن این حرف‌ها سخت برآشفته است تصمیم می‌گیرد برگ‌هایش را در دهانش نگاه دارد تا از باد پاییز در امان بماند.

بزرگی توضیح داد: بلوط جوان که از نگاه داشتن همه برگ‌ها در دهانش خسته شده است، روی دست‌های باد مهربانی که بعد‌ها می‌فهمد باد پاییزی بوده است به خواب می‌رود و این‌گونه پاییز را در آغوش می‌کشد.

بزرگی، دبیر اجرایی جشنواره باغ کودکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  فارغ‌التحصيل رشته فلسفه و کارشناس ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی است. از کتاب‌های او می توان «انحنای باریک طلایی»، « اینجا مرد‌ه‌ها را خاک نمی‌کنند»، «اسب دریایی طلایی» و داستان« به من دست نزنید» را نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط