یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
سه‌گانه «دختران کابلی» تجدید چاپ شد

مجموعه رمان «دختران کابلی» با نام‌های «نان آور»، «سفر پروانه» و «شهر گلی» نوشته «الیس دبورا» با ترجمه شهلا انتظاریان تجدید چاپ شد._

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات قدیانی، مجموعه رمان‌های «دختران کابلی» دربردارنده بخش‌هایی از  اوضاع زندگی مردمان افغانستان به ویژه دختران و زنانی است که تحت تاثیر شرایط جنگی کشورشان وادار به فرار به کشورهای همسایه و زندگی در اردوگاه‌ها می‌شوند. 

این مجموعه تصویری دقیق و تا اندازه‌ای تکان دهنده از زندگی زن‌ها و دختران افغانی را در برابر خواننده قرار می‌دهد. 

از نکات قابل توجه در خلق این رمان سه‌گانه می‌توان به تجربه «الیس دبورا» نویسنده کانادایی آن در برخورد نزدیک با این دختران و زنان ستم کشیده عنوان کرد. الیس به واسطه آن‌که روان‌درمانگرست؛ مدت‌ها در افغانستان مشغول به کار بوده و موسسه‌ای با عنوان «سازمان زنان برای زنان افغانستان» را پایه‌گذاری کرده است.

سه جلد این رمان به ترتیب «نان آور»، «سفر پروانه» و «شهر گلی» نام دارد. داستان هر سه جلد به نوعی به هم پیوسته به شمار می‌آید. به طوری که پروانه دختر کابلی داستان الیس در جلد نخست و دوم این سه‌گانه شخصیت اصلی محسوب می‌شود. دختری 11 ساله که در خانواده‌ای تحصیل کرده چشم به جهان گشوده است. او ناچار است برای گذران زندگی لباس مردانه پوشیده و وارد بازار کار خشن شود. 

در جلد سوم نیز شخصیت اصلی «شوزیه» نام دارد. دختری که دوست نزدیک پروانه است و به ناچار مانند دوست خود لباس پسرانه به تن کرده و برای تهیه نیازهای خانواده‌اش بار زندگی را دوش می‌کشد. شوزیه تنها دوست پروانه است. دختری که برای زنده ماندن باید در خیابان‌های پیشاور پاکستان روی پای خود بایستد. 

چاپ دوم مجموعه رمان‌های «دختران کابلی» نوشته الیس دبورا با ترجمه شهلا انتظاریان با شمارگان هزار و 100 نسخه و با قیمت هر جلد 6 هزار تومان از سوی انتشارات قدیانی منتشر شد. 

این رمان سه‌گانه در قالب یک مجموعه واحد با بهای 15 هزار تومان نیز منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها