چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷
دفتر شعری از غلامرضا بروسان در راه انتشار

مجموعه‌ای از مرثیه‌های مرحوم غلامرضا بروسان برای پدرش و شعرهای منتشر نشده این شاعر در دفتری با عنوان «در آب‌ها دری باز شد» به کوشش برادر این شاعر گردآوری و آماده چاپ شد. این مجموعه از سوی نشر مروارید مراحل اداری انتشار را طی می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات مروارید، این ناشر آخرین اشعار مرحوم غلامرضا بروسان را در کتابی با عنوان «در آب‌ها دری باز شد»را آماده انتشار کرده است. این مجموعه از اشعار مرحوم بروسان را برادر وی در اختیار انتشارات مروارید قرار داده است که شامل دو بخش است.

مرثیه‌های بروسان برای پدرش با نام «پرستویی در سکوت فرو رفت تا کمر» و بخش دیگر از سروده‌های منتشر نشده‌ این شاعر با عنوان «گل‌هایی به‌شدت بی‌اسم» عنوان دو دفتر این مجموعه هستند.

غلامرضا بروسان و همسرش الهام اسلامی همراه با دخترشان، ليلا، 14 آذر سال گذشته(1390) در یک حادثه رانندگی درگذشتند.

«احتمال پرنده را گیج می‌کند»، «یک بسته سیگار در تبعید» و «مرثیه برای درختی که به پهلو افتاده است» عنوان مجموعه‌های شعر زنده‌یاد بروسان است. وی برگزیده جایزه‌ شعر خبرنگاران و همچنین برگزیده دومین دوره شعر نیما بوده است.

همچنین پس از درگذشت وی مجموعه شعری از شاعران نوپرداز امروز خراسان با عنوان «اسب‌ها روسری نمی‌بندند» با گردآوری مرحوم بروسان از سوی نشر شاملو منتشر شد. 

در میان دیگر آثار تازه انتشارات مروارید دو مجموعه شعر «باله‌ ماسه‌ها» سروده رضا چایچی و «به مردن عادت نمی‌کنم» از پروین سلاجقه به چاپ رسیده‌اند.

چندی پیش نیز مجموعه شعر ناهید کبیری با عنوان «بی‌سرزمین»، «رودئو» از رضا مرتضوی و ترجمه گفت‌و‌گویی بلند با آدونیس در کتاب «ملکوت در غبار» از سوی این ناشر منتشر شده بود.

این انتشارات همچنین کتاب‌های «سقوط آزاد» اثر ویلیام گلدینگ با ترجمه‌ سهیل سمی، «میان سایه‌های خاکستری» نوشته روتا سپه‌تیس با ترجمه‌ سیروس قهرمانی، دو مجموعه شعر «سوت زدن در تاریکی» و «عاشقانه‌های بعد از گرگ» سروده سیدعلی صالحی، مجموعه طنز «حالیوود» اثر امید مهدی‌نژاد و مجموعه طنز «ضد حالات» اثر سعید بیابانکی را در دست چاپ دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط