دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۰
آثاری از محمدرضا یوسفی و اسدالله شعبانی به چاپ مي‌رسند

عزت‌الله الوندی، ناظر و مسوول پروژه «مجموعه‌های کودکانه» حوزه هنری از تحویل آثار جدیدی به قلم محمدرضا یوسفی و اسدالله شعبانی، دو نویسنده نام‌آشنای کودکان به این مجموعه خبر داد.-

الوندی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: به تازگی محمدرضا یوسفی و اسدالله شعبانی آثاری را در راستای طرح «مجموعه‌های کودکانه» به ما تحویل داده‌اند. 

وی افزود: از این آثار دو مجموعه که هر کدام دوازده جلد داشتند با نام‌های «بچه‌های خیابان» و «بازآفرینی‌ متون کهن» از آثار آقای یوسفی‌اند. آقای شعبانی نیز  پنج داستان منظوم  به ما تحویل داده‌اند. این نویسنده داستان‌های قدیمی ولی محبوب کودکان را مانند «کدوی قلقله زن»، «نمکی» و «نخودی» به نظم درآورده است.

وی افزود: پیش از این زهره پری‌رخ، مهری ماهوتی، سعید هاشمی، هدی حدادی، فریبا کلهر، لاله جعفری، رودابه حمزه‌ای، غلامرضا بکتاش، یحیی علوی‌فرد، محمد سرابی و کمال شفیعی، از نویسندگانی بودند که آثار خود را به ما تحویل داده بودند. 

الوندی اظهار کرد: در این طرح با ۷۵ نویسنده کودک و نوجوان به توافق رسیده‌ایم و قرار است که هر یک از نویسندگان بین پنج تا ۱۰ کتاب برای کودکان بنویسند. 

این نویسنده یادآور شد: پیش از این ۲۹ کتاب، ۶۵ کتاب در این طرح از سوی شورا به تصویب رسید‌ه‌ بود که در صورت پذیرش این ۲۹ کتاب، تعداد کتاب‌های تصویب شده به ۹۴ اثر می‌رسد. از میان ۶۵ کتاب به تصویب رسیده این مجموعه، ۲۸ عنوان سهم شعر کودکان است و باقی کتاب‌ها رمان و داستان‌های کودکانه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط