سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
نگارش ۶۵ کتاب در طرح «مجموعه‌های کودکانه» به تصویب رسید

۶۵ کتاب در طرح «مجموعه‌‌های کودکانه‌» حوزه‌ هنری سازمان تبلیغات اسلامی تاکنون به تصویب رسیده است که از میان این ۶۵ کتاب، ۲۸ عنوان آن را، کتاب‌های شعر کودکان تشکیل می‌دهند.-

عزت‌الله الوندی نویسنده، ناظر و مسوول پروژه «مجموعه‌های کودکانه» حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره پیشرفت این طرح گفت: تاکنون ۶۵ کتاب در این طرح از سوی شورا به تصویب رسید‌ه‌اند و هم‌اکنون نویسندگان در حال نگارش‌ مجموعه‌ها هستند. از میان ۶۵ کتاب به تصویب رسیده این مجموعه، ۲۸ عنوان سهم شعر کودکان است و باقی کتاب‌ها رمان و داستان‌های کودکانه هستند.

وی افزود: از میان نویسندگانی که تاکنون کتاب‌های خود را به ما تحویل داده‌اند و کتاب‌های آن‌ها تصویب شده‌ می‌توان به زهره پری‌رخ، مهری ماهوتی، سعید هاشمی، هدی حدادی، فریبا کلهر، لاله جعفری، رودابه حمزه‌ای، غلام‌رضا بکتاش، یحیی علوی فرد، محمد سرابی و کمال شفیعی اشاره کرد.

الوندی درباره‌ طرح دیگری که حوزه هنری به تازگی آن را کلید زده است، اظهار کرد: به تازگی حوزه طرحی را به تصویب رسانده است که موضوع آن زندگی یاران پیامبر است. ابراهیم زاهدی مطلق مسوول و ناظر این طرح خواهد بود ولی نویسندگانی که با این مجموعه فعالیت خواهند کرد، تاکنون مشخص نشده‌اند.

طرح «مجموعه‌های کودکانه» با همکاری ۷۵ نویسنده در بخش کودک و نوجوان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شد. قرار است در طول انجام این طرح هر نویسنده بین ۵ تا ۱۰ کتاب برای کودکان به نگارش درآورد. این طرح زمان پایانی دقیق و مشخصی ندارد و در سال‌های آینده نیز پیگیری خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط