سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
کتابخانه‌های فولاد محله و شهمیرزاد را احیا کنید

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدی‌شهر استان سمنان با اشاره به فعالیت کم این کتابخانه‌های فولاد محله و شهمیرزاد گفت: این کتابخانه‌ها به دلیل فعالیت کم کتابداران، مکان نامناسب کتابخانه شهمیرزاد و سواد اندک جمعیت روستایی فولاد محله، نیمه فعال مانده‌‌اند.-

منصوره خاتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که برای رفع مشکل و احیای فعالیت‌های این دو کتابخانه ضمن تشویق کتابداران به فعالیت بیشتر،  قرار است با مدیر‌کل کتابخانه‌های استان نیز جلسه‌ای تشکیل دهیم، اظهار کرد: به عنوان مثال، طرح «کتاب من» در این دو کتابخانه اجرا نشد، زیرا انجام تبلیغ و نصب پوستر در کتابخانه‌های شهرستانی برای اجرای موفق یک طرح جدید کفایت نمی‌کند و باید کتابدار از طریق تبليغات چهره‌ به چهره مراجعان را آگاه کند. 

وی با اشاره به کم‌کاری کتابداران این دو کتابخانه به دلیل توجیه نبودن و اطلاع نداشتن از وظایف، برنامه‌ها و مسولیت‌های کتابخانه‌ای گفت: بهتر است کتابداران پیش از دریافت بخشنامه برای انجام مسوولیت خویش به درستی توجیه شوند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدی‌شهر افزود: جمعیت اندک روستای فولاد محله نیازمند کتابدار متخصص برای اداره کتابخانه‌عمومی این روستاست و همچنین مکان نامناسب کتابخانه شهمیرزاد با وجود قرار گرفتن در داخل یک کوچه و داشتن پله‌های زیاد، استقبال مراجعان را کاهش می‌دهد.

خاتمی همچنین از معرفی اعضای انجمن خیران کتابخانه‌ساز این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: هیات موسس انجمن خیران کتابخانه‌ساز مهدی‌شهر معرفی شدند و از یک ماه پیش تاکنون 50 خیر کتابخانه ساز شناسایی شده‌اند و این انجمن با ثبت مراحل اداری به زودی شروع به فعالیت می‌کند.

وی کمبود نیرو در کتابخانه‌های مهدی‌شهر را عامل تشکیل نشدن انجمن نهضت مطالعه مفید دانست و گفت: به دلیل مشغله زیاد و پیگری کارهای اداری متعدد هنوز موفق به تشکیل این انجمن در شهرستان نشدیم.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدی‌شهر همچنین از ناتمام ماندن کتابخانه عمومی مهدی‌شهر به دلیل کمبود اعتبار خبر داد و اظهار کرد: احداث این کتابخانه از سال 88 شروع و زمین آن از سوی مسکن و شهرسازی دریافت شد که اکنون فقط 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

خاتمی افزود: این کتابخانه با هزار و 800 متر زیربنا از پروژه‌های استانی است که یک میلیارد ریال اعتبار نخستین برای ساخت آن در نظر گرفته شده بود و به دلیل تامین نشدن اعتبار در مراحل بعدی، ساخت آن هنوز به پایان نرسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط