سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
بخش شعر جشنواره ملی شمس و مولانا با عنوان «از زادگاه تا بارگاه» برگزار می‌شود

آذربایجان‌غربی- مدیر اجرایی همایش بین‌المللی شمس و مولانا گفت: بخش شعر جشنواره ملی شمس و مولانا با عنوان «از زادگاه تا بارگاه» و با حضور شعرای استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.

رضا جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه گفت: بخش شعر جشنواره ملی شمس و مولانا با عنوان «از زادگاه تا بارگاه» و با حضور شعرای استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی همایش بین‌المللی شمس و مولانا با اشاره به شرایط و مقررات جشنواره گفت: نبود محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان، پذیرش آثار در تمام قالب‌های شعری، ارسال دو اثر از هر شرکت‌کننده، عدم ارائه آثار ارسالی در کتاب، نشریه یا جشنواره دیگر از جمله این شرایط است.

وی افزود: همچنین در بخش ویژه آثار رسیده از رده سنی زیر ۲۰ سال «نوجوانان و جوانان» به یک نفر جایزه ویژه اهدا و آثار منتخب به‌صورت کتاب منتشر خواهد شد.

جعفرپور با بیان اینکه این جشنواره در بخش ویژه «شمس و مولانا» و بخش آزاد برگزار خواهد شد، افزود: علاقمندان می‌توانند آثار خود را از پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۴۸۶۲۴۰۲۰ ارسال کنند.

مدیر اجرایی همایش بین‌المللی شمس و مولانا ادامه داد: ۲ خردادماه سال‌جاری آخرین مهلت ارسال آثار بوده و دبیرخانه پس از اتمام مهلت از دریافت آثار معذور خواهد بود.

وی گفت: همچنین ۲۵ خردادماه نتایج این بخش اعلام خواهد شد و ۳۱ خردادماه سال ۱۴۰۳ جشنواره در شهرستان خوی دارالقرار شمس تبریزی برگزار خواهد شد.

جعفرپور با اشاره به جوایز جشنواره نیز افزود: در بخش آزاد نفر اول ۵۰ میلیون ریال همراه با لوح تقدیر و تندیس ویژه شمس، به نفر دوم ۴۰ میلیون ریال همراه لوح تقدیر و نفر سوم ۳۰ میلیون ریال همراه با لوح تقدیر تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به حوایز بخش ویژه شمس و مولانا نیز گفت: به نفر برتر در رده سنی زیر ۲۰ سال ۷۰ میلیون ریال همراه با تندیس ویژه شمس و لوح تقدیر، نفر اول ۶۰ میلیون ریال همراه با تندیس ویژه شمس و لوح تقدیر، نفر دوم ۵۰ میلیون ریال همراه با لوح تقدیر و نفر سوم ۴۰ میلیون ریال همراه با لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

مدیر اجرایی همایش بین‌المللی شمس و مولانا گفت: همچنین در این مراسم از ۱۰ نفر شاعر شهرستان خوی تجلیل خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ با توجه به وجود اسناد متقن علمی اثبات شده، بارگاه شمس تبریزی در خوی واقع شده است؛ روز هفتم مهرماه در تقویم فرهنگی کشور بنام شمس تبریزی ثبت شده و همه‌ساله در بزرگداشت این شخصیت عرفانی کشور کنگره‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها