دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
محمدی:بازدیدکنندگان  ‌دنبال آثار متنوع و جدیدند

مدیرعامل تعاونی ناشران استان قزوین با وجود این‌که از ارایه جدیدترین آثار توسط این تعاونی در نمایشگاه کتاب قزوین خبر داد،‌ از عرضه آثار قدیمی در این نمایشگاه توسط ناشران دیگر انتقاد کرد._

عباس محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که مخاطبان برای خرید کتاب‌های علمی، به‌روز و متنوع در نمایشگاه‌ها حاضر می‌شوند، اظهار کرد: در این نمایشگاه با 20 ناشر همکاری داریم و حدود یکصد عنوان کتاب را عرضه می‌کنیم. این تعاونی کوشیده‌ است آثار فاخر،‌ چاپ جدید و به دور از تکرار را ارایه کند. 
 
وی با انتقاد از عرضه آثار قدیمی در این نمایشگاه از سوی ناشران دیگر گفت: در هشتمین دوره نمایشگاه کتاب قزوین مانند سال‌های گذشته آثار قدیمی عرضه می‌شوند و فقط حدود 10 درصد کتاب‌های ارایه شده، در سال‌های 1390 و 1391 به چاپ رسیده‌اند. 

مدیرعامل تعاونی ناشران قزوین ادامه داد: نمایشگاه‌ها بهترین فرصت برای ارایه آخرین دستاوردهای علمی، عملی و نوشتاری‌اند اما متاسفانه افزایش بهای کاغذ از یک سو و بی‌توجهی اصحاب قلم از سوی دیگر، باعث شده تا بیش‌تر کتاب‌های سال‌های گذشته در نمایشگاه‌ها ارایه شوند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در این نمایشگاه هزینه‌های انتشار کتاب و فروش آن برابری نکند،چرا که اولویت هزینه‌های عمومی با اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم است. البته کتاب‌های درسی و کمک‌درسی مخاطبان خاص خود را دارند.

محمدی عنوان کرد: توسعه فرهنگ کتابخوانی با افزایش روز افزون بهای کاغذ در تقابل است و توان خرید کتاب برای عموم بسیار کاهش یافته است.

هشتمین دوره نمایشگاه کتاب استان قزوین از 16 تا 22 مهرماه در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی قزوین برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط