یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
کافی‌نت کتابخانه‌ای باعث جذب دانش‌آموزان شده است

کتابدار کتابخانه عمومی حضرت ابوالفضل(ع) در استان یزد گفت: با تغیر دکوراسیون و راه‌اندازی کافی‌نت بر تعداد اعضای دانش‌آموز این کتابخانه افزوده شده است.-

محترم جره‌ئی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با یادآوری نقش و اهمیت دکوراسیون کتابخانه‌ها در جذب دانش‌آموزان،‌اظهار کرد: برای این‌که محیط شاد و فرح‌بخشی در کتابخانه حضرت ابوالفضل(ع) ایجاد کنیم، علاوه بر رنگ‌آمیزی سالن مطالعه و تغییر دکوراسیون داخلی، بخشی از کتابخانه را به تجهیزات الکترونیکی همچون کافی‌نت مجهز کردیم تا اعضای کتابخانه از آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: بعد از این تغییرات مختصر که هزینه بسیار کمی داشته، بر تعداد اعضای دانش‌آموز این کتابخانه افزوده شده است. 

جره‌ئی گفت: به اعتقاد من عامل دیگری که باعث جذب و یا دفع اعضای کتابخانه می‌شود، رفتار کتابدار در برآورده کردن نیاز های کتابخانه‌ای اعضا است. کتابدار اصلی‌ترین شخصیت برای رفع نیاز و ایجاد انگیزه برای کتابخوانی است. 

وی عنوان کرد: برای‌ این‌که کتابدار وظیفه‌اش را به‌خوبی انجام دهد لازم است قبل از هر چیز به شغلش علاقه‌مند باشد و برای بالا بردن سطح علمی خود همواره تلاش کند و با حفظ روحیه خوب و دلسوز با مراجعه‌کنندگان روبه‌رو شود.
 
کتابدار کتابخانه عمومی حضرت ابوالفضل(ع) به برنامه‌های جنبی این کتابخانه اشاره کرد و گفت: اکنون کلاس‌های قصه‌گویی، کاردستی با کاغذ رنگی و مسابقه نقاشی با همکاری پایگاه‌های اوقات فراغت از نمونه برنامه‌ها برای کودکان است. 

وی ادامه داد: همه فعالیت‌های جنبی کتابخانه به نوعی در جذب مراجعان و پویایی مجموعه بسیار تاثیرگذار‌ند، ما برای این‌که بتوانیم بهتر فعالیت‌ کنیم، به‌طور فصلی و دوره‌ای متناسب با علاقه اعضا و با هدف جذب مراجعه کنندگان به برنامه‌ریزی فعالیت‌های جنبی ادامه می‌دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط