دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
رونمایی از کتاب « فرهنگ و گویش‌های کومش»

رییس انجمن فرهنگ و گویش‌های استان سمنان از رونمایی کتاب «فرهنگ و گویش‌های کومش» شامل 50 اثر برگزیده‌ سومین جشنواره پژوهشی فرهنگ و گویش‌های استان سمنان در چهارمین دوره این جشنواره خبر داد.-

اسماعیل همتی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برپایی چهارمین جشنواره پژوهشی فرهنگ و گویش‌های استان سمنان در تاریخ 15 شهریورماه، درباره چاپ کتاب‌های جشنواره‌های دوره‌های پیشین عنوان کرد: کتاب‌های«سمنان سرزمین گویش‌ها»، «کومش سرزمین هزار گویش» و«فرهنگ و گویش‌های کومش» اسامی کتاب‌های دوره‌های نخست تا سوم این جشنواره‌اند که سومین کتاب، امسال رونمایی می‌شود.

وی با بیان این‌که علاوه بر رونمایی از کتاب دوره سوم جشنواره، امسال همزمان با افتتاحیه این جشنواره یک‌روزه، کتاب دست‌نویس «دستور پیشنهادی گویش سمنانی» نیز معرفی می‌شود، گفت: برای هماهنگ کردن نگارش و روش خواندن گویش‌های استان، منتخبی از آثار برگزیده پیشنهادی نویسندگان سمنانی در این کتاب مطرح شده است. 

رییس انجمن فرهنگ و گویش‌های استان سمنان با اشاره به چاپ این کتاب دست‌نویس‌ تا پیش از جشنواره پنجم، اظهار کرد: در چهارمین جشنواره فرهنگ و گویش استان سمنان جلسه‌ای برای نقد و بررسی کتاب «دستور پیشنهادی گویش سمنانی» برگزار می‌شود و در صورت موافقت اعضای حاضر در جلسه، نسبت به انتشار این کتاب اقدام خواهد شد.

همتی با اشاره به برپایی جشنواره پژوهشی فرهنگ و گویش‌های استان سمنان به صورت غیر‌رقابتی و ارایه فراخوان این جشنواره از اسفند‌ماه گفت: در این جشنواره پنج نفر از افراد دارای آثار برگزیده و تاثیر‌گذار در طول سال‌های پیش تجلیل می‌شوند.

وی درباره عناوین بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: چهارمین جشنواره پژوهشی فرهنگ و گویش‌های استان سمنان شامل بخش‌های مقاله‌های مردم‌شناسانه، اشعار، ترانه‌ها، مثل‌ها و کنایات و داستان‌هاست.

چهارمین جشنواره پژوهشی فرهنگ و گویش‌های استان سمنان چهارشبنه(15 شهریورماه) از ساعت 17 تا 21 در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط