شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
سطحي‌نگري، آفت رشد مطالعه شده است

نایب ریيس جلسه انجمن كتابخانه عمومي لارستان در استان فارس گفت: كاهش رشد مطالعه حاصل سطحي‌نگري در زمينه مطالعه است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، الياس زارع با یادآوری وضعيت مطالعه در ميان اقشار جوان شهرستان گفت: امروز يكي از دلايل كاهش رشد مطالعه، نبودن دانش كافي و سطحي‌نگري در زمينه مطالعه است.

معاون فرمانداري ويژه لارستان و نایب ریيس جلسه انجمن كتابخانه عمومي لارستان اظهار کرد: فرهنگ مكتوب جاي خود را به فن‌آوري‌ها و دانش مجازي داده است. بنابراین، تلاش برای آموزش مطالعه صحيح و انتخاب كتاب و نشريات مناسب، جزو وظايف قانوني و شرعي ماست. بايد پذيرفت كه سرمايه‌گذاري در بخش كتاب و كتابخواني هزينه بيهوده و عبث نيست.

وی استفاده از نظرات كارشناسي خبرگان و مهندسان فرهنگي در به‌کارگيري بهينه از امكانات و تسهيلات و نيز اعتبارات را برای تدوين برنامه‌هاي كوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت كتاب و كتابخواني را امري لازم و مهم دانست.

از مصوبات این جلسه می‌توان به هماهنگي با آموزش و پرورش برای اجراي طرح «همراه با كتابيار» از اول مهرماه، معرفي مسوولان و مديران كتابخوان شهرستان از طريق رسانه‌ها و سايت‌ها، پيگيري برنامه‌هاي هفته كتاب و گزارش آن به انجمن، برگزاري جشن كتاب، برگزاري نمايشگاه بزرگ كتاب، انتخاب و قدردانی از پنج نويسنده برتر شهرستان، كنفرانس آسيب‌شناسي اجتماعي برای ايجاد نياز به مطالعه و پيگيری ايجاد ايستگاه مطالعه دراماکن بسته عمومی مانند آرايشگاه‌ها اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط