سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
خبرنگاران حوزه كتاب جايگاه ويژه‌اي دارند

مدير مسوول انتشارات بنياد فرهنگي مهدي موعود(عج) در استان قم گفت: جايگاه خبرنگاران حوزه كتاب به دليل اين‌كه با دانش و كتاب سروكار دارند، جايگاه ويژه‌اي است.-

حسين احمدي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اطلاعات افراد در جامعه بدون خبر و خبررساني را مانند اطلاعات افراد از دنياي پس از مرگ دانست و افزود: اگر كتابي چاپ شود و خبر آن منتشر نشود، گويي اساسا كتابي چاپ نشده است. 

وي افزود: خبرنگاران هم نسبت به اصل انتشار كتاب اطلاع‌رساني مي‌كنند و هم كتاب را به دست منتقدان و طرفداران كتاب مي‌رسانند و اين گونه زمينه تحليل علمي نسبت به كتاب را فراهم مي‌كنند. 

احمدي با اشاره به اين‌كه خبرنگاران مي‌توانند در تحليل علمي كتاب نقش داشته باشند، اضافه كرد: جايگاه خبرنگاران تخصصی حوزه كتاب جايگاه ويژه‌اي است، زيرا در حوزه علم و كتاب فعاليت مي‌كنند. 

وي فعاليت يك خبرگزاري در حوزه كتاب را نيازمند نيروهاي متخصص و كارشناس دانست و افزود: به عنوان مثال، خبرگزاري كتاب بايد بتواند يك موسسه دولتي كه يك اثر تكراري را براي چندمين بار منتشر مي‌كند، به چالش بكشد و يادآور شود كه ده‌ها موضوع بااولويت بيشتر براي نگارش كتاب وجود دارد. 

مدير مسوول انتشارات بنياد فرهنگي مهدي موعود(عج) اين كار را زمينه‌ساز ايجاد كرسي‌هاي آزادانديشي دانست و اظهار كرد: البته خطوط قرمز در اين عرصه بايد رعايت شوند. 

وي گفت: با توجه به اين‌كه خبرنگاران در محافل مختلف حضور دارند، مي‌توانند موضوعات كتابی را تا حدودي هدايت كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط