سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
انجمن خیّران کتابخانه‌ساز کردستان تاسیس شد

موسسه انجمن خیّران کتابخانه‌ساز کتابخانه‌های عمومی کردستان با هدف کمک به توسعه این نهاد فرهنگی در استان تاسیس شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان در این باره اظهار کرد: این انجمن که با مساعدت و حمایت برخی از مسوولان استانی تاسیس شده، نقطه عطفی در مشارکت عمومی برای ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه‌های جدید در استان است.

عطاءالله رستگار جذب مشارکت و بهره‌گیری از کمک‌های خیرین در راستای ساخت و توسعه کتابخانه‌های عمومی را یکی از اهداف مهم ایجاد این انجمن دانست و گفت: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز می‌تواند در بازسازی و نوسازی، تجهیز و نگهداری کتابخانه‌های عمومی نیز نقش موثری داشته باشد.

وی خواستار حمایت بیشتر مسوولان از کتابخانه‌های عمومی شد و افزود: تاسیس انجمن خیران کتابخانه‌ساز کتابخانه‌های عمومی می‌تواند در تامین منابع مالی این نهاد عمومی غیردولتی برای توسعه منابع دیداری و شنیداری در کتابخانه‌های استان اثرگذار باشد. 

رستگار طراحی و برنامه‌ریزی برای تشویق و ترغیب جوانان به مطالعه مفید با بهره‌گیری از نقش رسانه‌ها و کمک به انتشار و چاپ کتاب‌های مفید و ارزشمند مورد‌ علاقه عموم را از دیگر اهداف ایجاد انجمن خیران کتابخانه‌ساز در استان کردستان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس مفاد اساسنامه انجمن، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز موظف به حمایت از خیران در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی و نظارت بر حسن اجرای اهداف شرعی و قانونی آن‌ها براساس توافقات دوطرف در طول حیات و بعد از فوت خیران است.

بر اساس مفاد اساسنامه تاسیس انجمن، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان به‌مدت دو سال به‌عنوان مدیرعامل انجمن انتخاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط