پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
چهار اثر جدید مهمان «نگاه تازه شعر» در نمایشگاه شدند

چهار مجموعه شعر جدید در مجموعه «نگاه تازه شعر» انتشارات نگاه برای بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر و ارایه شدند. پیش‌تر نیز چهار عنوان دیگر از این مجموعه به چاپ رسیده بود.-

داريوش معمار  مدير پروژه مجموعه نگاه تازه شعر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: در پذیرش کتاب‌ها و آثار برای چاپ در مجموعه «نگاه تازه شعر» هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و قرار است هر سال حدود 12 تا 15 عنوان مجموعه شعر از میان دفترهای ارسالی به انتشارات منتشر شود.

وی ادامه داد: مسوولیت این طرح برعهده من است، البته مجموعه‌های منتشر شده، طی جلسه‌هایی با حضور من و دو کارشناس دیگر شعر بررسی و انتخاب شده‌اند.

این شاعر درباره معیار انتخاب این آثار افزود: به‌طور معمول معیار انتخاب این دفترهای شعر سلیقه کارشناسان یا تنها زیبایی‌شناسی صرف نیست، بلکه معیارها و شاخص‌های کیفی اشعار مد نظر ما بوده است.

وی به چهار عنوان تازه منتشر شده این مجموعه اشاره و تشریح کرد: «سردخانه» سروده علی کاکاوند، «بر میز بی‌گلدان» از مریم مهرآذر، «چشم به راه ابریشم» اثر علی اسداللهی و «خواهرخونه» سروده خودم آثار تازه منتشر شده هستند.

پیش‌تر در این مجموعه چهار اثر دیگر با عنوان‌های «امپرسیون بیرون غار» سروده شهین خسروی‌نژاد «و تن فروشی‌ نیست»، از فریاد شیری، «چند رضایی» دفتر شعر رضا حیرانی و «دختر خوبی که شاعر است» اثر سپیده جدیری به چاپ رسیده بود، که طی مراسمی این مجموعه‌های رونمایی شدند.

معمار در ادامه از اخذ مجوز دو عنوان دیگر در این مجموعه خبر داد و گفت: «آستارا تنها بندر بی کشتی» سروده داود ملک‌زاده و «پرنده آبی» از اسماعیل یوردشاهیان دو اثری هستند، که به تازگی مجوز انتشار را دریافت کرده‌اند و تا شهریور به چاپ می‌رسند.

وی در پایان گفت: همچنین مجموعه‌های شعر آبتین بکتاش، واهه آرمن، فرزاد آبادی و هرمز علی‌پور نیز مراحل اداری انتشار را طی می‌کنند و در دست بررسی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط