یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۴
«خواهر خانه» داریوش معمار  به كتابفروشي‌ها آمد

هفتمین مجموعه شعر داریوش معمار با عنوان «خواهر خانه» آماده انتشار است. اين شاعر مجموعه اخير را حاصل تجربه‌های جدید خود در حوزه شعر، به ویژه به لحاظ فرم می‌داند.-

داریوش معمار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: هفتمین مجموعه شعرم با عنوان «خواهرخانه» بیش از 60 قطعه شعر را در چهار دفتر شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در حقیقت این مجموعه ادامه دفتر شعر «پارو زدن در خاک» به حساب می‌آید و شعرها براساس مضامین و موضوعات شعری تقسیم‌بندی شده‌اند.

این شاعر درباره چهار دفتر این مجموعه توضیح داد: در دفتر نخست شعرهایی با حال و هوای جنگ آمده است و دفتر دوم شعرهای شخصی‌تر و پیرامون دغدغه‌های زندگی شخصی‌ام را شامل می‌شود. شعرهای دفتر سوم مرگ محور هستند و دفتر چهارم شعرهای عاطفی را شامل می‌شود.

وی به ویژگی‌های ساختاری اشعار این مجموعه اشاره کرد و گفت: معتقدم این شعرها از نظر زبانی نسبت به شعرهایم در دیگر مجموعه‌ها پیراسته‌تر شده‌اند و تجربه‌های جدید فرمی در آن‌ها دیده می‌شود.

وی در پایان افزود: اشعار اين مجموعه روایتی چند پهلو دارند و به نظرم می‌توان این سروده‌ها را در ادامه بحث موج شعر ناب به حساب آورد.

به گفته، معمار این مجموعه به ناشر سپرده است، ولي تا پایان مراحل اداری انتشار وي ترجیح می‌دهد نام آن را اعلام نکند.

داریوش معمار متولد نهم اردیبهشت ۱۳۵۸ آبادان، شاعر، منتقد و روزنامه‌نگار است.

وی از سال ۱۳۷۵فعالیت مطبوعاتی خود را آغاز کرده و در حال حاضر سردبیر مجله «ارمغان فرهنگی» و دبیر بخش خوزستان و دبیر اجرایی مجله «دال» است.

تاکنون از این شاعر 6 مجموعه شعر با عنوان‌های«موهام هم موجی است»، «عاشقانه‌های زنی که دوستش دارم»، «جنازه مریم بنت سعید»، «مرگ در ساحل آمونیاک»، «پارو زدن در خاک»، «اسطبل» و همچنین «ساعت‌های بی خیزاب» (گزیده اشعار منصور بنی مجیدی به انتخاب و مقدمه داریوش معمار) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط