شنبه ۸ دی ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۶
نام «رادی» را زنده نگاه داریم

«اكبر رادي» كه روز چهارشنبه بر اثر بيماري سرطان در بيمارستان پارس تهران درگذشت، صبح دیروز از مقابل تالار وحدت به سوي قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد. محمدحسين ايماني خوشخو در این مراسم بر لزوم زنده نگاه داشتن نام رادی در فضای فرهنگی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر کشور برگزار شد، «محمدحسين ايماني خوشخو»، معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بیان این که آثار «اکبر رادی» الگوي مناسبی در حوزه ادبيات نمايشي است، گفت: در تاريخ تئاتر كلاسيك ايران «رادي» از افراد نادري است كه تكيه‌ خاصي بر فرهنگ بومي و ملي دارد. 

وی ادامه داد: باید هر ساله نام «اکبر رادی» به مناسبتي خاص زنده نگه داشته شود.  

ايماني خوشخو از طرف «محمدحسين صفارهرندي» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز درگذشت اين نمايشنامه نويس را تسليت گفت.  

در ادامه «ايرج راد» مديرعامل خانه‌ تئاتر ايران با اشاره به آثار گرانقدري كه از اين نمايشنامه‌نويس بر جاي مانده است، عنوان کرد: آثار و جايگاه اكبر رادي همواره در ذهن و فكر همه‌ هنرمندان تئاتر به عنوان يك استاد بزرگ باقي خواهد ماند. 

«علي نصيريان» نيز در جمع هنرمندان گفت: رادي اولين نویسنده ای بود كه شيوه معاصر نمايشنامه نويسي را بنيان گذاشت و در اين خصوص به صورت مستمر فعاليت كرد.

وی ادامه داد: نويسندگان و جوانان نمايشنامه‌نويس باید با توليد آثار ارزشمند، راه اكبر رادي را ادامه دهند.

 در پايان اين مراسم «صدرالدين شجره» به نمايندگي از خانواده‌ اكبر رادي از حضور دوستان و همكاران در این مراسم تشكر كرد و در ادامه به نقل از این نمایشنامه نویس گفت: «هنرمند منشور ميراث تاريخ است. هنرمند مشعلي است بلند در دست تو كه راه از چاه بشناسي و سر به سنگ نكوبي، شهابي است بلند كه در شب تاريك از جان مردم جهيده است.» 

«اكبر رادي»، بامداد پنجم دي ماه در بيمارستان پارس تهران درگذشت. مجلس ترحيم اين نمايشنامه نويس فردا يكشنبه 9 دي ماه در مسجد نور واقع در خيابان فاطمي برگزار مي شود. 


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط