پنجشنبه ۶ دی ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۷
آثار«رادي» براساس تاريخ، فرهنگ و باورهاي مردم خلق شده است

«محمد حسين ايماني خوشخو» معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي به مناسبت درگذشت «اكبر رادي» نمايشنامه‌ نويس صاحب‌ نام تئاتر كشور، پيام تسليتي را صادر كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،«محمدحسين ايماني خوشخو» ،معاون امور هنري در پيام خود آورده است: آثار و نمايشنامه‌هاي رادي براساس تاريخ و فرهنگ ايران و باورهاي مردم اين سرزمين خلق شده كه مانند آثار مرجع همواره براي مخاطبان جدي، قابل توجه و تأمل است و براي جوانان عرصه هنر و نمايش مي‌تواند يك كارگاه آموزشي باشد. 

وي در ادامه آورده است: ‌رادي از معدود نمايشنامه‌نويساني است كه حدود نيم قرن در اين عرصه فعاليت مؤثر و ماندگاري داشت و همواره با نگارش و خلق آثاري برگرفته از وقايع و رويدادهاي اجتماعي معاصر ايران راه تحقق تئاتر ملي را هموارتر كرد. 

در اين نوشته مي‌خوانيم: صداقت و پاكي و صفاي برگرفته از كودكي در آثار اكبر رادي موج مي‌زد چنان كه در رفتار و اخلاقش اين صفا و راستي بارز بود. رادي گرچه در زمستان رفت و ما را در دريغ و افسوس فرو برد اما با نمايشنامه‌هايش و اجراي آنها بر روي صحنه هميشه ماندگار است. 

ايماني خوشخو در پايان نوشته است:ضايعه تأسف‌بار فقدان اين هنرمند و نويسنده را به خانواده ارجمندش، همسر همراهش و جامعه فرهنگ و هنر ايران اسلامي تسليت مي‌گويم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط