پنجشنبه ۶ دی ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۱
ما مانده‌ایم و نوشته‌های ماندگار "اكبر رادي "

خانه تئاتر ایران و هیئت مدیره کانون نمایشنامه‌نویسان این خانه با انتشار بیانیه‌های جداگانه درگذشت اکبر رادی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در بیانیه "خانه تئاتر" آمده است: هنرمند هرگز نمی‌میرد و یاد او تا ابد بر تارک هنر درخشان خواهد بود. اکبر رادی ایرانی‌ترین نمایشنامه‌نویسی که زندگی ایرانی در آثارش جاری بود، برای همیشه قلم بر زمین نهاد.

در بخشی دیگر از این بیانیه می‌‌خوانیم: رادی مسأله‌اش انسان بود و عقیده داشت انسان خود باید مسائل و مشکلاتش را حل کند. این را می‌توان در تمام آثار او خواند و دید. شنیدن خبر درگذشت اکبر رادی سخت و باورنکردنی بود؛ اما مرگ تقدیر زندگی انسان است. او در هنر تئاتر ایران همچنان جریان خواهد داشت.

"خانه تئاتر ایران" در پایان با ابراز تأسف از درگذشت اکبر رادی نمایشنامه‌نویس بزرگ کشور و همدردی با خانواده آن مرحوم و همه هنرمندان تئاتر کشور اعلام کرده اعتقاد راسخ دارد که رادی گرچه دیگر نمی‌نویسد، اما آثار او ستاره‌های درخشان ادبیات نمایشی و تئاتر ایران باقی خواهند ماند.

متن بیانیه "کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر" هم به مناسبت درگذشت رادی به این شرح است: بسیاری می‌آیند و می‌روند، اما اندک‌شمارند آنان که پیش از رفتن، معنای زندگی را وسعت می‌بخشند و جاودانه می‌شوند. اکبر رادی یکی از این اندک‌شمار است. او برای آمدنش جویای معنایی شد و همه عمر در تکاپوی تفسیر آن بود.

در ادامه این بیانیه آمده:اینک ما مانده‌ایم و نوشته‌های ماندگارش درباره هستی و گریز از هستن نامعقول. ما مانده‌ایم و نمایشنامه‌های ماندگارش: آهنگ‌های شکلاتی، لبخند باشکوه آقای گیل، از پشت شیشه‌ها، در مه بخوان، شب روی سنگفرش خیس، منجی در صبح نمناک، مرگ در پاییز و ... باشد که چون او شیدای فنای عاشقانه باشیم در سپهر فرازمند راستی‌ها.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط