پنجشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸
آمادگي 20 هزار نويسنده و شاعر براي مقابله با جنگ نرم

سردار محمدعلي آسودي در دومين همايش نخبگان فرهنگي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از آمادگي 20 هزار نويسنده و شاعر براي مقابله با جنگ نرم خبر داد. در اين مراسم از خانواده سرداران شهيد «حسن باقري» و «حسن تهراني مقدم» و همچنين از سردار دكتر اسماعيل منصوري لاريجاني و حسين شريعتمداري تجليل و قدراني شد._

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) دومين همايش نخبگان فرهنگي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، پيش از ظهر امروز (4 اسفند ماه) با حضور دكتر علي‌اكبر ولايتي، مشاور عالي مقام معظم رهبري، حجت‌الاسلام علي سعيدي، نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران و سردار محمدعلي آسودي،‌ معاونت فرهنگي و تبليغات سازمان سپاه در مجتمع فرهنگي 13 آبان برگزار شد.

سردار آسودي در اين مراسم گفت: سپاه پاسداران در عرصه جنگ سخت و جنگ نرم براي خود برنامه‌هايي دارد و در حوزه جنگ نرم اقدام به راه‌اندازي كانون فرهنگي نخبگان كرده است كه در ‌آن شعرا و نويسندگان را ساماندهي مي‌كند. اكنون 20 هزار نفر آماده كرده‌ايم كه با قلم و انديشه خود اقدامات اساسي در حوزه جنگ نرم را انجام دهند.

وي افزود: كانون نخبگان فرهنگي سپاه پاسداران از سال 1388 كار خود را به طور رسمي آغاز كرد. از 6 ماه قبل برنامه‌ريزي كرديم كه در عرصه‌هاي مختلف نخبگان را گرد هم بياوريم و با استفاده از سخنراني افراد برجسته براي آينده برنامه ريزي اساسي داشته باشيم تا در عرصه جنگ نرم بر دشمن فائق شويم و از توانمندي اين عزيزان استفاده كنيم.

در دومين همايش نخبگان فرهنگي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از خانواده سرداران شهيد «حسن باقري» و «حسن تهراني مقدم» و سردار دكتر اسماعيل منصوري لاريجاني و حسين شريعتمداري به عنوان نخبگان فرهنگي با حضور دكتر علي اكبر ولايتي، حجت‌الاسلام سعيدي و سردار آسودي تجليل و قدرداني شد.

حجت‌الاسلام سعيدي در اين مراسم به بيداري اسلامي و فرصت‌هاي آن اشاره كرد و در پاره‌اي از سخنانش اصول فلسفه علامه طباطبايي و آثار استاد شهيد مرتضي مطهري را منشوري براي بيداري اسلامي دانست و گفت: در دوران آن بزرگان ديانت مورد بحث بود و امروز حكومت اسلاميِ ديني مورد بحث است.

وي افزود: نخبگان در اين حوزه نقش بسياري دارند. كساني كه در بيان، تحقيق و قلم آثاري از خود به جاي گذاشته‌اند در احياي هويت ديني تأثير گذارند و امروز شاهد انتقال اين الگوها به ديگر كشورهاي اسلامي هستيم.

دكتر علي اكبر ولايتي، دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي نيز با نگاه تحليلي به وضعيت كشورهاي جهان اسلام گفت: بايد تكليف ما به عنوان مردم ايران و اعضاي اين كشور اسلامي نسبت به مردم ديگر كشور‌ها روشن‌تر شود كه ما چه وظيفه‌اي در آن ميان داريم. كلمه بيداري در حقيقت داراي دو معناي متعارفِ بازگشت اسلام و احياي ارزش‌هاي اسلامي است كه سابقه آن به سال‌ها قبل برمي‌گردد و ريشه در دين مبين اسلام و اقدامات پيامبر اكرم (ص)، ائمه معصومين(ع) به ويژه امام حسين (ع) و امام جعفر صادق(ع) دارد.

ولايتي افزود: جوامع استعماري از 150 سال پيش سعي كرده‌اند كه با حمله فرهنگي به جوامع اسلامي نفوذ كنند و به باورهاي مسلمانان ضربه بزنند. آن‌ها به سلاح علم مجهز بودند و در اين زمينه موفق عمل كردند. صدمه تهاجم فرهنگي بيشتر از صدمه نظامي بر جوامع اسلامي بوده است. اين حملات كماكان ادامه دارد و مسلمانان متناسب با اين تهاجم‌ها به فكر چاره افتاده‌اند.

وي ادامه داد: وضعيت جاري بيداري اسلامي از جرقه‌اي در تونس آغاز شد و بعد از آن به سرعت به ساير كشورها سرايت كرد. آن‌هايي كه در اين ميان منافع‌شان به خطر افتاده بود نظير امريكا، كشورهاي اروپايي، رژيم اشغالگر قدس و برخي عرب‌هاي مرتجع شروع به مقابله كردند. نتيجه اين اتحاد ضربه زدن به كشور سوريه بود.

ولايتي با اشاره به وضعيت كشور سوريه گفت: اين دولت بعد از جنگ سال 1927 تنها خط مقدمي است كه در مقابل رژيم اشغالگر قدس ايستاد و از زمان جنگ 1967 اعراب كه شكست خوردند به مقاومت خود ادامه داد.

ولايتي گفت: ما تاكنون 4 اجلاس در حوزه بيداري اسلامي برگزار كرده‌ايم و در آينده اجلاس بانوان و نويسندگان اين حوزه را برگزار خواهيم كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها