شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
کنگره شعر فاطمی و بزرگداشت مهرداد اوستا برگزار می‌شود

فاطمه راکعی، مدیر انجمن شاعران ایران از برپایی کنگره «شعر فاطمی» در اردیبهشت سال آینده و بزرگداشت «مهرداد اوستا» در نیمه دوم اسفند امسال خبر داد.در این کنگره دوستان و نزدیکان اوستا از جمله حمید سبزواری و مشفق کاشانی و ساعد باقری از شاگردانش به ایراد سخنرانی می‌پردازند._

راکعی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره کنگره «شعر فاطمی» گفت: این کنگره همزمان با ایام فاطمیه در اردیبهشت 1390 برگزار می‌شود. دبیری این کنگره را من برعهده دارم و جزییات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی در ادامه به برپایی بزرگداشتی برای «مهرداد اوستا» اشاره و تشریح کرد: طبق مکاتبه‌هایی که با برخی از نهادها صورت گرفت، حمایت‌هایی برای برگزاری کنگره بزرگداشت «مهرداد اوستا» جلب شده است، البته میزان مادی این حمایت‌ها اندک است، اما در نظر داریم با همین بودجه بزرگداشتی را برای این شاعر برپا کنیم.

این شاعر افزود: به احتمال زیاد این مراسم نیمه دوم اسفند برگزار می‌شود و دبیر این کنگره یک روزه مشفق کاشانی خواهد بود.

وی هدف از برپایی این کنگره را خدمات بی‌دریغ «مهرداد اوستا» به شعر انقلاب معرفی کرد و توضیح داد: اوستا علاوه بر این‌که شاعر بزرگی بوده است، تسلط کاملی بر شعر کلاسیک داشته و مطالعات گسترده‌ای در زمینه ادبیات نوین انجام داده است. همچنین تاکید همواره او بر ریشه‌ها و سنت‌های شعری ایران با نگاه به آن‌چه در جهان گذشته، بوده است.

راکعی ادامه داد: از نظر تئوری‌های شعری و دیدگاه‌های نقد ادبی، اغلب شاعران برجسته امروز خود را مدیون اوستا می‌دانند. برهمین اساس در این کنگره دوستان و نزدیکان اوستا از جمله حمید سبزواری و مشفق کاشانی و ساعد باقری از شاگردانش به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر در این کنگره، میزگردی پیرامون ابعاد مختلف شعری و شخصیتی اوستا و دیدگاه‌های ادبی او برگزار می‌شود. در نهایت نیز از همسر ایشان، به عنوان یار و همراه اوستا در طول زندگی  قدردانی خواهیم کرد.

مدیر انجمن شاعران ایران در پایان افزود: از آن‌جا که بسیاری از شعرهای اوستا از سوی گروه‌های مختلف موسیقی اجرا شده است، احتمال دارد بخشی از این کنگره به اجرای موسیقی براساس شعرهای اوستا اختصاص یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط