چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
كتابي براي تمامي اهالي فوتبال

كتاب «آموزش فوتبال براي دانشجويان تربيت ‌بدني» به همت نشر علم و حركت منتشر شد. اين كتاب مي‌كوشد مسايل مربوط به فوتبال را به‌گونه‌اي بيان كند كه مطالعه آن براي دانشجويان تربيت ‌بدني، از سطوح مبتدي تا حرفه‌اي مفيد باشد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نوشتار حاضر اثر مشتركي از ميثم چاله‌چاله و عليرضا شهسواري، مدرسان تربيت بدني دانشگاه پيام نور است.

نويسنده اين اثر موضوعاتي مانند «تغذيه»، «قوانين و مقررات بازي»، «آسيب‌هاي رايج در فوتبال»، «تكنيك‌ها و تمرينات فوتبال» و «بدنسازي در فوتبال» را در فصول پنج‌گانه آن جاي داده است. 

مخاطبان با مطالعه اين نوشتار با موضوعاتي مانند كربوهيدرات‌ها، پروتئين‌ها، زمين بازي، مدت زمان مسابقه، ضربات آزاد، پنالتي و كرنر، روش‌هاي اضطراري، دفاع انفرادي، انعطاف‌پذيري، توان‌هوازي و قدرت آشنا خواهند شد.

در بخشي از مقدمه كتاب نوشته شده است: «از اوايل دهه 1970 ميلادي تيم‌هاي ملي آمريكاي جنوبي به منظور آماده‌سازي خود براي شركت در تورنمنت‌هاي مهم بين‌المللي از وجود متخصصان در حيطه‌هاي گوناگون همچون روان‌شناسي، تغذيه و فيزيولوژي ورزشي استفاده كردند. از همين دوران به بعد بود كه پژوهش‌هاي علمي نقش مهمي در بازي فوتبال به عهده گرفتند و فوتبال از حالت سنتي خود خارج شده به يك علم تبديل گرديد.
از همين دوران بود كه سيستم‌هاي جامع علمي كه مربيان اروپاي شرقي از آنها در روند آماده‌سازي ورزشكاران خود استفاده مي‌كردند، كم‌كم مورد توجه كشورهاي غربي نيز قرار گرفت، به نحوي كه در دهه 1980 ميلادي مربيان و ساير دست‌اندركاران تيم‌هاي فوتبال دريافتند كه به منظور آمادگي بيشتر براي حضور در مسابقات بايد از راهبرد‌هاي علمي جديد استفاده كرد و تمرين‌هاي بازيكنان بر اساس روش‌هاي سيستماتيك مدرن طراحي و برنامه‌ريزي نمود.»

ويراستاري علمي اين كتاب را احمد خداداد، عضو هيات علمي دانشگاه تربيت معلم تهران، انجام داده است.

چاپ نخست كتاب «آموزش فوتبال براي دانشجويان تربيت‌بدني» از سوي نشر علم و حركت با شمارگان 1100 نسخه، 109 صفحه و به بهاي 35000 ريال راهي بازار كتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط