شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
جدیدترین مجموعه شعر علی باباچاهی بررسی می‌شود

مجموعه شعر «گل باران هزار روزه» سروده علی باباچاهی در نشست دوشنبه (28 آذر) از سلسله نشست های کتاب ماه «باغ آینه» کرج با حضور منتقدان و علاقه‌مندان این حوزه نقد و بررسی می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این نشست هوشنگ چالنگی، محمد آشور و وحید علیزاده رزازی به عنوان منتقد حضور دارند و به بررسی جدیدترین دفتر شعر باباچاهی می پردازند.

«گل باران هزار روزه» شانزدهمین مجموعه شعر باباچاهی‌ و در برگیرنده 70 قطعه شعر است که از پاییز 1388 تا پاییز 1389 سروده شده‌اند.

اغلب این اشعار از زبانی طنزگونه برخوردار هستند و به موضوعات کلی دنیای امروز اختصاص یافته‌اند؛ البته شاعر در این مجموعه نگاهی به مسایل عاطفی و شخصی نیز داشته‌ است.

در ابتدای این مجموعه دو گفت‌و‌گو با عنوان کلی «شعر و ادبیات، فلسفه، فیزیک، خنده و فراموشی» که به ترتیب از سوی علی سطرتی‌قلعه و علی گل‌بیانی و در سال 1389 با باباچاهی انجام شده‌اند، آمده است. این دو مصاحبه نگاه باباچاهی به شعر معاصر و کلیدهای شعر او را نشان می‌دهند.

علی باباچاهی متولد 20 آبان 1321 در بوشهر است. تاکنون 35 کتاب از این شاعر منتشر شده که 15 عنوان آن مجموعه شعرهایش را شامل می‌شود. او همچنین در حوزه نقد، تحلیل، پژوهش و ترجمه نیز آثاری دارد.

از جمله مجموعه شعرهای باباچاهی می‌توان به دفترهای «در بی‌تکیه‌گاهی»، «جان و روشنایی‌های غمناک»، «از نسل آفتاب»، «آوای دریامردان»، «گزینه اشعار»، «منزل‌های دریا بی‌نشان است»، «نم‌نم بارانم»، «عقل عذابم می‌دهد»، «قیافه‌ام که خیلی مشکوک است»، «رفته‌ بودم به صید نهنگ» و «پیکاسو در آب‌های خلیج فارس» اشاره کرد.

در زمینه نقد، بررسی و تحقیق نیز آثار او شامل مجموعه‌های چون «شروه‌سرایی در جنوب ایران»، «گزاره‌های منفرد سه جلدی»، «سه دهه شاعران حرفه‌ای»، «این بانگ دلاویز»، «تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران»، «عاشقانه‌ترین‌ها» و «شعر امروز، زن امروز» می‌شوند.

این شاعر همچنین دو مجموعه شعر کودک با عنوان‌های «چه کسی در فقر را باز کرد» و «سوغات بهار» منتشر کرده است.

نشست نقد و بررسی مجموعه شعر «گل باران هزار روزه» سروده علی باباچاهی، دوشنبه (28 آذر) از ساعت 16 و 30 دقیقه در محل جلسات کتاب ماه «باغ آینه» واقع در کرج، بعد از پل آزادگان، خیابان شهید حسینی، شماره 39، برگزار می شود. شرکت برای عموم علاقه مندان در این جلسه آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط