سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱
تصحيح «ولايت‌المتقين» در تبيين اعتقادات اهل ولاء

پژوهشگر حوزه دين و معارف اسلامي از تصحيح، تنظيم و تاليف پانوشت براي كتاب «ولايت‌المتقين» اثر سيد زين‌‌العابدين طباطبائي‌ابرقوئي خبر داد و گفت: اين كتاب در شمار يكي از جامع‌ترين آثاري است كه در تبيين اعتقادات اهل ولاء نوشته شده است و مي‌تواند پاسخگوي بسياري از شبهاتي باشد كه وهابيون مطرح كرده‌اند.-

حجت‌الاسلام سيدعباس موسوی‌مطلق در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره عنوان كرد: اين اثر قديمي يكي از بهترين آثار حوزه ولايت به شمار مي‌آيد كه در دو بخش «تقوا و مسايل عرفاني» و «موضوع ولايت» تاليف شده است.

وي درباره انگيزه انتخاب اين اثر براي تصحيح و تنظيم گفت: در ميان تمامي آثاري كه درباره ولايت خداوند نوشته شده‌اند، آثار اندكي را ديده‌ام كه مانند اين كتاب با چنين جامعيتي به رشته تحرير درآمده باشند. متاسفانه در دوره كنوني به نقل از برخي صاحب‌نظران، گرفتار تفكر وهابيت شيعي شده‌ايم! يعني افرادي از پيروان تشيع سخناني را به شكلي به زبان مي‌آورند كه در شمار عقايد وهابيت محسوب مي‌شوند. 

 اين مولف و نويسنده آثار ديني با اشاره به اين كه اين مساله در زمان مرحوم «سيدزين ‌العابدين طباطبائي‌ابرقوئي» نيز مطرح بوده است، عنوان كرد: از اين رو وي در پاسخ به انديشه‌هاي اين افراد، تصميم گرفت كتاب «ولايت‌المتقين» را به رشته تحرير درآورد. 

حجت‌الاسلام موسوي‌مطلق با اشاره به اين كه اكنون با شدت بيشتري با چنين معضلات انديشه‌اي مواجهيم، اظهار كرد: متاسفانه فضاي انديشه و فكري وهابيت گسترش فراواني يافته است، از اين رو تصميم گرفتم با تصحيح «ولايت‌المتقين» به تنظيم و نگارش پانوشت بر اين اثر بپردازم. 

قرار است مركز پخش باران تا دو ماه آينده اين كتاب را به چاپ رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط