جمعه ۴ تیر ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
علي(ع) و فضائلي كه غاصبين ولايت نديدند

چاپ نخست كتاب «طلايه‌دار ولايت (كوتاهه‌هايي از زندگاني امام علي عليه‌السلام)» نوشته مهدي قزلي از سوي شركت سهامي كتاب‌هاي جيبي، وابسته به انتشارات اميركبير، منتشر و روانه بازار نشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب كه دومين اثر از مجموعه كتاب‌هاي چهارده معصوم(ع) است، در نظر دارد با تامل و دقت در زندگاني، شخصيت و سيره حضرت اميرالمومنين علي(ع) كه متكي بر فرم كوتاهه‌نويسي و ساده‌نويسي در نثر است، زمينه آشنايي سريع و صريح با ايشان را فراهم كند.

هيچ كسي در اين عالم به پيامبر(ص) نزديك‌تر از علي(ع) نبود. هيچ‌كس هم نيست كه اين حقيقت ظاهرتر از آفتاب نيم روز را رد كند. نزديكي به پيامبري كه از روي هواي نفس كاري نمي‌كند، براي امتي كه او را اسوه حسنه مي‌داند، يك غنيمت است. و اگر علي(ع) هيچ فضيلتي جز همين نزديكي به پيامبر آخرين نداشت، بايد مورد تكريم بزرگان اين امت مي‌بود. اتفاقي كه نيفتاد! علي(ع) سرشار از فضيلت‌هايي بود كه داشتن برخي از آنها براي رستگاري يك ملت هم كافي بود. اذعان به اين امر توسط كساني كه خون‌هاي جاهليت هنور در رگ‌هايشان جاري بود، باعث مي‌شد از دور قدرت خارج و در سايه عدالت علي(ع) نابود شوند. اين شد كه برادر و وصي پيامبر(ص) در فشار سياسي بي‌سابقه‌اي خانه‌نشين شد و تا مدت‌ها فقط نقش يك مشاور را بازي مي‌كرد. مشاوري كه مشورت‌هايش ضمانت اجرايي هم نداشت. اين مجال سعي دارد فرصتي براي خواننده باشد تا با سير در زندگاني آن حضرت از بزرگي و مظلوميتش يادي عبرت‌آموز كند.

ناشر اين اثر در پيشگفتار كتاب مي‌نويسد: «در روزگاري كه تشخيص سره از ناسره و خوب از بد سخت شده است، آشنايي با تاريخ زندگاني، شخصيت و سيره معصومين(عليهم‌السلام) كه منبع صدور حق و حقيقت بوده و هستند، ضرورتي غير قابل انكار است.
اين مجموعه سعي خواهد داشت با غور در زندگاني حضرات نور و متكي بر فرم كوتاه‌نويسي و ساده‌نويسي در نثر، زمينه آشنايي سريع و صريح با ايشان را فراهم كند.
 
قطعا شناخت دقيق سير و سيره معصومين(ع) احتياج به تامل و مطالعه بيشتري دارد و اين مجموعه كفاف نگاه پژوهش‌گرانه را نخواهد داد ولي طعم شيرين زندگي با خدا و براي خداي ايشان را در كام مخاطب باقي خواهد گذاشت.
در روزگاري كه مردم دچار مشكلات مختلف و متعدد هستند،‌ داشتن چنين منابعي كه وقت زيادي هم نمي‌برد، انگيزه مطالعه را مخصوصا در مناسبت‌هاي خاص بيشتر مي‌كند.
نكته قابل تذكر در اين ميان اين است كه به دليل انتخاب بعضي از ماجراهاي زندگاني معصومين، بسامد بالاي استفاده از نام ايشان و انتخاب زبان ساده و نسبتا داستاني، گاهي نام و افعال حضرات با خطاب مفرد و بدون تشريفات كلامي مرسوم استفاده شده است كه اين اتفاق هيچ نسبتي با بي‌احترامي نسبت به ايشان ندارد.
اميد است مخاطب با مطالعه آنچه از پي مي‌آيد، مشتاق دانستن بيش از پيش شود و راهش به سوي مطالعه عميق‌تر و دقيق‌تر باز شود.»

چاپ نخست كتاب «طلايه‌دار ولايت (كوتاهه‌هايي از زندگاني امام علي عليه‌السلام)» در شمارگان 3000 نسخه، 124 صفحه و بهاي 16000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط