جمعه ۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
حضور «همراهان عاشوراييان» در بازار كتاب

موسسه «همراهان جوان» همزمان با فرارسيدن ماه محرم، مجموعه كتاب و نرم‌افزار «همراه عاشوراييان» را منتشر كرد. اين كتاب دايره‌المعارف جامعي درباره امام حسين(ع) است.-

محمد فرد، مدير موسسه همراهان جوان، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) در اين باره اظهار كرد: اين كتاب شامل اطلاعات كاملي درباره زندگي امام حسين(ع) از تولد تا شهادت ايشان در روز عاشوراست و مطالبي درباره حوادث واقعه كربلا و وقايع پس از آن نيز در اين كتاب وجود دارند.

فرد با اشاره به وجود مطالبي درباره زندگي، فرزندان و خويشان حضرت امام حسين(ع) كه در جريان عاشورا حضور داشتند، اظهار كرد:  نظرات و سخنان بزرگان و مسلمان (اهل تسنن و تشيع) و غير مسلمان (از جمله مسيحيان) درباره امام حسين(ع) نيز در اين كتاب گردآوري شده و عرضه شده‌اند.

وي افزود: سخنان امام حسين(ع)، متن كامل زيارت عاشورا و متن زيارت ناحيه مقدسه به همراه ترجمه و تفسير در اين كتاب قرار داده شده‌اند.

مدير موسسه همراهان جوان، اين كتاب را دايره‌المعارف جامعي درباره امام حسين(ع) دانست و بيان كرد: در بخشي از كتاب با نام «فرهنگ عاشورا» رويدادهاي سرزمين كربلا و روز عاشورا به صورت الفبايي (الفباي فارسي) فهرست و شرح داده شده‌اند. 

اين نويسنده با اشاره به وجود بيش از 80 منبع در نگارش اين كتاب افزود: لهوف، ‌فرهنگ عاشورا، ‌نهج‌البلاغه و وسائل‌الشيعه برخي از مهم‌ترين اين‌ منابع را تشكيل مي‌دهند.

وي درباره نرم‌افزاري كه در كنار اين كتاب عرضه شده است، اظهار كرد: اين نرم‌افزار شامل امكانات ديداري و شنيداري و مطالبي درباره عاشورا و امام حسين(ع) است. به عنوان مثال، حدود 3000 تصوير درباره امام حسين و عاشورا (عكس و نقاشي) در آن وجود دارد. پخش زيارات موجود در اين كتاب به صورت صوتي نيز از جمله امكانات موجود در اين نرم‌افزار است.

اين نويسنده طراحي زيباي كتاب «همراه عاشوراييان» را يكي از نكات برجسته آن دانست و افزود: اسماء امام حسين(ع) با خطاطي و نقاشي‌هاي بسيار زيبا در اين كتاب به مخاطبان ارايه شده و بر جذابيت‌هاي آن افزوده است.

فرد كه اين كتاب را به همراه مهدي قرباني به نگارش درآورده است،‌ درباره بسته «همراه عاشوراييان» افزود: كتابچه راهنماي استفاده از مطالب موجود در نرم‌افزار نيز در اين بسته عرضه شده است.

وي درباره چاپ،‌ انتشار و پخش اين كتاب اظهار كرد: چاپ‌هاي نخست و دوم اين كتاب همزمان منتشر و در اين دو نوبت 15000 نسخه از كتاب منتشر شد. علاوه بر آن، 10000 نسخه از كتاب نيز به سفارش معاونت اجتماعي ـ فرهنگي شهرداري تهران منتشر شده است كه به زودي توسط اين نهاد توزيع خواهد شد.

نويسنده «همراه عاشوراييان» درباره شيوه‌هاي دسترسي به اين بسته فرهنگي گفت: امكان سفارش و خريد اين بسته، از طريق سايت موسسه همراهان جوان يا تماس تلفني با موسسه ميسر است. همچنين در نمايشگاهي كه به همت شهرداري تهران به زودي برگزار مي‌شود، اين كتاب را به نمايش خواهيم گذاشت.

فرد درباره آثار ديگر منتشر شده توسط موسسه «همراهان جوان» يادآور شد: اين موسسه پيش از اين كتاب‌هاي همراه منتظران،‌ همراه بانوان و‌ همراه جوانان را منتشر كرده است و به زودي كتاب «همراه خوشبختي» را به بازار عرضه خواهد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط