پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹
ده‌بزرگی: تکریم از شاعران مهم‌ترین اقدام است

احد ده‌بزرگی، شاعر، تکریم از تمامی شاعران، چه پیشکسوت و چه جوان، را مهم‌ترین اقدام به مناسبت شعر می‌داند و تاکید دارد نباید گراميداشت بزرگان شعر تنها پس از مرگ آن‌ها صورت بگیرد._

ده‌بزرگی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: نام‌گذاری روزی به نام روز شعر، مفاهیمی را در خود نهفته دارد. شاید بتوان گفت تلاش برای تکریم از شاعران مهم‌ترین علت نام‌گذاری چنین روزی است.

وی ادامه داد: این گرامیداشت می‌تواند در زمینه‌های مختلف، از شاعران پیشکسوت و جوان صورت بگیرد. در ارتباط با شاعران جوان این کار می‌تواند تشوقی برای ادامه مسیر آن‌ها باشد.

این شاعر درباره یکی از روش‌های موثر برای برپایی بزرگداشت و تکریم شاعران اظهار کرد: برپایی شب شعر و مراسم‌های بزرگداشت مختلف در سراسر کشور می‌تواند به قدردانی از شاعران و تشویق آن‌ها منجر شود.

وی افزود: البته گاه گرامیداشت شاعران از بعد مادی و گاه از بعد معنوی صورت می‌گیرد. چاپ کتاب این افراد و ارایه تسهیلاتی برای چاپ کتاب، بهترین شیوه در گرامیداشت اهالی شعر، ادب و فرهنگ به شمار می‌رود.

ده‌بزرگی در پایان از نام‌گذاری خیابانی در شیراز از سوی شورای اسلامی این شهر، به نام خودش خبر داد و تاکید کرد: چنین اقداماتی می‌تواند در شناساندن و معرفی شاعران موثر باشد.البته شایسته‌تر است این اقدامات در زمان حیات شاعران صورت بگیرد؛ چراکه این مسایل حرکت‌آفرین هستند.

۲۷ شهریور مصادف با درگذشت سیدمحمد حسین بهجت تبریزی متخلص به «شهریار» به عنوان روز شعر و ادب فارسی نام‌گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط