دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۷
شب شعر  و نشست بررسی «ادبیت قرآن و نهج‌البلاغه»

نشست تخصصی با موضوع «ادبیت قرآن و نهج‌البلاغه» با حضور عزیزالله جوینی و شب شعر اختصاصی علی‌رضا قزوه سه‌شنبه 25 مرداد، همزمان با پانزدهمین شب ماه مبارک رمضان در بخش «شعر و ادب» نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.*

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بخش شعر و ادب نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بخش نخست برنامه‌های «شعر و ادب» این دوره از نمایشگاه قرآن کریم از ساعت 19 تا 20 به «مناجات‌خوانی» (قرائت متون حکمی و عرفانی توسط قربان ولیئی) و اجرای آواز ایرانی توسط جواد بخشش اختصاص یافته است.

بخش دوم این برنامه از ساعت 21 تا 22 نشستی تخصصی درباره موضوع «ادبیت قرآن و نهج‌البلاغه» است که با حضور عزیزالله جوینی برگزار می‌شود.

عزیزالله جوینی متولد 1304، شاهنامه‌پژوه و پژوهش‌گر ادبی است. تاکنون هفت جلد از «شاهنامه» با تصحیح او توسط انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده است. 

در بخش آخر از ساعت 22 و 30 دقیقه تا 24، «شب شعر اختصاصی علی‌رضا قزوه» برگزار می‌شود. طبق روال شبه‌های گذشته در این بخش سیداکبر میرجعفری اجرای برنامه را برعهده دارد.

علی‌رضا قزوه متولد بهمن 1342 در گرمسار، نویسنده و شاعر است. انتشار دیوان دو جلدی «بیدل دهلوی» به انتخاب او از سوي نشر کارآفرینان و با همکاری خانه کتاب از جمله آثار منتشر شده قزوه به حساب می‌آید.

برنامه‌های بخش «شعر و ادب» پانزدهمین شب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم سه‌شنبه 25 مرداد از ساعت 19 تا 22 در شبستان اصلی مصلای تهران برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط