یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
بررسي موانع و راه‌حل‌هاي پيش روي ازدواج در يك كتاب

چاپ نخست کتاب «ازدواج، موانع و راه‌حل‌ها» نوشته آيت‌الله ابراهيم اميني از سوي موسسه بوستان كتاب منتشر و روانه بازار نشر شد. اثر حاضر، ضمن پرداختن به اهميت و ضرورت ازدواج، موانع آن را به تفصيل بررسي و راه‌حل‌هاي معقول و منطقي در اين زمينه ارايه كرده است.*

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، به عقيده نويسنده، چندين دهه است كه در غرب و كشورهاي صنعتي در مساله خانواده، تحولي بزرگ روي داده است؛ بدين صورت كه سن ازدواج بالا رفته و دختران و پسران، زماني ازدواج مي‌كنند كه تمايل جنسي آنها فرو كاسته و چندان نيازي ندارند و غريزه جنسي خود را به صورت دلخواه و آزاد ارضا مي‌كنند. 

آمار ازدواج بسيار كم شده و آمار طلاق بالا رفته، سقط جنين آزاد شده و تعداد حرامزاده‌ها در حال ازدياد است. همجنس‌‌گرايي، عملي رسمي است و حتي اجازه داده مي‌شود كه دو همجنس، زندگي مشترك تشكيل دهند! در يك كلام، بنياد خانواده طبيعي و سنتي، متزلزل شده است.

به سبب همين دگرگوني وخامت‌بار در نظام خانواده، دانشمندان و عقلاي عاقبت‌انديش، شديدا نگران شده، درباره ادامه وضع موجود، هشدار مي‌دهند. 

در اين كتاب آمده است: «متاسفانه در كشور ما هم در دو دهه اخير، ازدواج دچار تحول شده و در همان مسير در حال حركت است. چنان‌كه آمار نشان مي‌هد و خود شاهديم، سنين ازدواج بالا رفته و گروه كثيري از دختران و پسران به حدي رسيده‌اند كه شانس چنداني براي ازدواج ندارند و ناچارند تا آخر عمر تنها زندگي كنند و اين تنهايي هم بسيار دشوار است. اما اين گونه افراد در اين مدت با ارضاي غريزه جنسي چه مي‌كنند؟
از طرف ديگر، آمار طلاق رو به ازدياد و آمار ازدواج در حال نقصان است. اختلافات و نزاع و خشونت‌هاي خانوادگي، نگران كننده‌اند. گروهي از پسران و دختران حتي تحصيل‌كردگان با وجود داشتن امكانات شغلي و مسكن، از ازدواج رسمي امتناع مي‌ورزند. آيا مسوولان از وضع موجود احساس خطر نمي‌كنند؟ چرا چاره‌انديشي نمي‌شود؟»

تشكيل خانواده از ديدگاه اسلام
ازدواج اگر با معيارهاي صحيح انجام بپذيرد، بسياري از نعمت‌ها و بركت‌هاي خداوند متعال، نصيب انسان و جامعه شده و استعدادهاي فراواني شكوفا مي‌شود، زيرا خداوند سبحان، اين پيوند را مجراي عنايت‌هاي ويژه خود قرار داده است.

همه تاكيد قرآن و پيشوايان معصوم(عليهم‌السلام) هم از آن‌روست كه اين بركات الهي در جامعه نازل شود و مردم از انحراف و ارتكاب گناه محفوظ بمانند و به عذاب گرفتار نشوند. درباره ضرورت ازدواج، احاديث فراواني وجود دارد. براي نمونه برخي از آنها را نقل مي‌كنيم:

پيامبر گرامي اسلام(ص) فرمودند: «ازدواج، سنت من است، هركس از آن سرباز زند از من نيست». به همين مضمون، احاديث ديگري از آن پيامبر بزرگ(ص) رسيده است؛ از جمله: «ازدواج، سنت من است هركس از آن سرباز زند از سنت من سرپيچي كرده است». آن بزرگوار در حديث ديگري فرمود: «هيچ بنايي در اسلام، بنيان‌گذاري نشده كه نزد خدا محبوب‌تر از ازدواج باشد.»

كتاب حاضر در پنج بخش، ازدواج و موانع و راه‌حل‌هاي آن را بررسي مي‌كند. «ازدواج از ديدگاه اسلام؛ اهداف و منافع، ضرورت دقت در انتخاب همسر و صفات همسر خوب، راه‌هاي شناخت همسر، مناسب‌ترين سنين ازدواج و علل تاخير و راه‌حل‌ها و مسوولان ازدواج» عناوين بخش‌هاي پنجگانه اين اثرند.

چاپ نخست کتاب «ازدواج، موانع و راه‌حل‌ها» با شمارگان 1500 نسخه، 216 صفحه و بهاي 35000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط