شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
​جشنواره شعر فجر در سیستان و بلوچستان فرصتی برای تبادل اندیشه است

شاعر سیستان و بلوچستانی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره شعر فجر در این استان گفت: برگزاری این برنامه‎ها به آموزش جوانان و غنای فرهنگ این دیار کمک کرده و موجب تبادل آرا میان اهالی فرهنگ و اندیشه منطقه می‌شود.

 عباسعلی صادق‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)  با بیان این مطلب گفت: از آنجایی که فاصله ما با پایتخت بسیار زیاد است، برگزاری چنین جشنواره‌هایی در این منطقه برای ما برکت هستند و باید تلاش شود تا برگزاری رویدادهای دیگر فرهنگی نیز به این منطقه سوق پیدا کند.

این شاعر سیستانی با اشاره به تاثیرات روحی و روانی  این جشنواره در میان مردم منطقه عنوان کرد: برگزاری این رویداد مرهمی برای کسانی است که زندگی خود را از دست داده‎اند و باعث می‎شود تا مردم ببینند که در پایتخت نیز به فکر مردم سیل‌زده استان هستند.

وی افزود: حضور وزرای کابینه و معاونان نیز برای این مردم مایه دلگرمی است. مردم ما صبور هستند و نوازش و مهربانی می‎خواهند و اگر این را از آن‎ها دریغ نکنیم، آن‎ها احساس می‎کنند که همه چیز دارند.

صادق‎زاده در پایان تصریح کرد: در استان ما شاعران بزرگی هستند و این جشنواره فرصتی برای تبادل آراست. به اصطلاح اهل ورزش، زمانی که تن یک کشتی‎گیر به تن یک کشتی‌گیر میدان‌دیده بخورد بر تجربیات او افزوده می‏‎شود. چنین وضعیتی در حوزه فرهنگ نیز صادق است و تبادل آرا و اندیشه میان اهالی فرهنگ به صیقل خوردن و پرورش اندیشه کمک می‎کند.   
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها