دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
«دو تا خفن، خفن‌تر می‌شوند» به بازار کتاب رفت

انتشارات پرتقال، کتاب‌های «دوتا خفن» و «دو تا خفن، خفن‌تر می‌شوند» از آثار محبوب مک بارنت را به دست نوجوانان رساند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب‌های «دوتا خفن» و «دوتا خفن، خفن‌تر می‌شوند» نوشته مک بارنت و جوری جان با ترجمه امیرحسین دانشورکیان و نیلوفر امن‌زاده از سوی انتشارات پرتقال روانه بازار کتاب شده است.
 
در کتاب «دوتا خفن» ماجرای پسرکی به نام «مایلز مرفی» که فقط معروف به حقه‌بازی است، بیان می‌شود. مایلز مورفی، بهترین حقه‌باز مدرسه‌شان است و برای همین وقتی به ناچار  وارد مدرسه دیگری می‌شود، انتظار دارد بهترین حقه‌باز مدرسه جدیدش هم بشود. او تصویر خوبی از این مدرسه دارد تا آنکه با نایلز اسپارکس روبه‌رو می‌شود. این دو نوجوان برای اثبات خفن بودن وارد رقابت می‌شوند.
 
در کتاب «دوتا خفن، خفن‌تر می‌شوند» که جلد دوم کتاب «دو تا خفن» است، مایلز و نایلز آماده‌اند که حقه‌های دست‌اول و بی‌نظیرشان را یکی یکی توی مدرسه پیاده کنند اما اتفاقی میافتد که هیچکدام انتظارش را ندارند. طی اتفاقاتی، مدیر بارکین از مدرسه می‌رود و به‌جای او پدرش برتراند بارکین مدیر مدرسه می‌شود. بچه‌ها ابتدا خوشحال می‌شوند چون مدیر جدید از مدیر قبلی هم بدعنق‌تر است و حقه‌زدن به او بیشتر کِیف می‌دهد، اما موضوعی وجود دارد که بچه‌ها از آن بی‌خبرند؛ برتراند بارکین حقه‌ناپذیر است.
 
در بخشی از کتاب «دو تا خفن» می‌خوانیم: «پاسی از شب گذشته بود و مایلز دورتا دور اتاقشو با قدماش متر کرده بود. زیادی بزرگ بود. دیوارا زیادی سفید بودن. همه جا پر از جعبه بود. الان باید خواب باشه ولی بیداره. چون اتاقش اصلا خوب نیست و خونه شونم اصلا خوب نیست و حیاطشونم اصلا خوب نیست. واسه مایلز اتاقای بزرگ خونه و حیاط هیچ اهمیتی نداشتن. آخه این کجاش یه شروع تازه بود؟ حتی شروع گند هم نبود! آباژور رو جعبه رو خاموش کرد و رفت بخوابه...»
 
انتشارات پرتقال «دوتا خفن» و «دوتا خفن، خفن‌تر می‌شوند» را با شمارگان یک‌هزار نسخه، به بهای 11 هزار تومان برای هر جلد عرضه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها