دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
امین فقیری از فضای شهر می‌نویسد/ دو مجموعه داستان جدید از نویسنده شیرازی

امین فقیری درباره کتاب‌های در دست انتشارش به ایبنا گفت:‌ «در شهر کوچک» و «من و ممد فری» دو مجموعه داستان جدید من است که اتفاقات هر دو در فضای شهری رخ می‌دهد.

امین فقیری به‌ خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: مجموعه داستان «در شهر کوچک» شامل 6 داستان کوتاه است و عمده داستان‌های آن در شیراز و شهرهای اطراف آن رخ می‌دهد. این داستان‌ها درباره شخصیت‌هایی است که به شهر مهاجرت کرده‌اند و در این محیط  گرفتار شده‌اند. این کتاب برای انتشار به نشر ققنوس سپرده شده است.

وی افزود: «من و ممد فری» عنوان مجموعه داستان دیگری است که شامل 7 داستان می‌شود. تمامی داستان‌های این مجموعه نیز در فضای شهری اتفاق می‌افتد. نشر روزنه این کتاب را منتشر خواهد کرد.

این نویسنده که در بسیاری از داستان‌هایش مانند «دهکده پر ملال» به توصیف فرهنگ روستا پرداخته است، درباره ادبیات روستایی گفت: من سال‌هاست که از فضای روستا دور بوده‌ام و دیگر تجربه‌ای از این محیط ندارم. این روزها، فضای روستاهای ما بسیار دگرگون شده و استفاده از وسایل ارتباطی همچون موبایل و آنتن‌های ماهواره فرهنگ این جوامع سنتی را دچار تغییرات بنیادین کرده است. نویسنده‌ای که امروز می‌خواهد درباره ادبیات روستایی بنویسد، باید بتواند این تغییرات و تاثیرات ناشی از آن را به تصویر بکشد.
 
امین فقیری متولد 30 آذر ۱۳۲۳ شیراز است. او در جوانی در نقاط دور افتاده فارس و کرمان تدریس می‌کرد و پس از آن حاصل تجربه‌های خود را در بسیاری از آثارش منعکس کرد.

«سخن از جنگل سبز است و تبردار و تبر»، «دو چشم کوچک خندان»، «تمام باران‌های دنیا»،‌ «پلنگ‌های کوهستان»، «سیری در جذبه و درد»، «آهوی زیبای من»، «اگر باران ببارد»، «گزیده داستان‌ها»، «رقصندگان»، «زندگی با ورزش»، مجموعه داستان «انگار هیچ وقت نبوده»،‌ رمان «پلنگ‌های کوهستان» از جمله آثار وی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها