شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
نمایشگاه کتاب تهران، همایش بزرگ فرهنگی است

نمایندة انتشارات "المؤرخ العربی" لبنان "محمد باقر البرهانی " گفت:نمایشگاه تهران باید به کنگره بزرگ فرهنگی برای خوانندگان کتاب واصحاب چاپ و نشر تبديل شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران( ايبنا)، محمد باقر برهانی که در حاشیه بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با خبرنگار ايبنا گفتگو می کرد، افزود: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در فضای سیاسی، اجتماعی وفرهنگی آرامی برگزار می شود و این در حالی است که بسیاری از کشورهای عرب منطقه خلیج فارس امسال نمایشگاه کتاب خود را بنا به اوضاع سیاسی که در آن بسر می برند و بدلیل ترس از کتاب، برگزار نکردند. 

وی گفت: اگر چه کتاب های غرفه ما حوزوی اند وب یشتر مورد درخواست طلاب حوزه وپژوهشگرانند، اما در عین حال برای علاقه مندان و حتی خواننده فارسی زبان جاذبه دارند و اين كتاب ها به رغم قیمت هاي بالا، همچنان خواهان دارند.

این نماینده انتشارات لبنان در ادامه خاطر نشان کرد: وسایل ارتباط جمعی در کشورهای عربی از کتاب فاصله گرفته اند و وجود اینترنت در ظهور این پدیده سهیم بوده است. اكنون شاهد آنیم که خواننده عربی، کتاب را به رغم اینکه سبب ساز پیشرفت ملت ها بود، مورد بی مهری قرار داده اند.

وی از مسؤولان و دست اندرکاران نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواست، تسهیلات بیشتری برای ناشران قائل شوند تا مشارکتشان استمرار یابد و ترغیب شوند، بهترین های جهان کتاب را تقدیم خواننده ایرانی کنند.

این ناشر لبنانی همچنین خواستار آن شد تا مسؤولان نمایشگاه بین المللی تهران درباره مسایل متعلق به نمایشگاه ها و انتشارات در سایر کشورهای عربی و اسلامی به تبادل نظر بپردازد تا نمایشگاه کتاب تهران بهترین خدمات را به خوانندگان و فرهنگ عمومی ارایه کند. 

 بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز، 24 اردیبهشت ماه، به كار خود پايان مي دهد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها