پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
اسپانیا، مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2022

اسپانیا به عنوان مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال 2022 انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل ازیورو ویکلی- اسپانیا به عنوان مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال 2021 انتخاب شد. نمایشگاه کتاب فرانکفورت یک رویداد بزرگ فرهنگی- تجاری و محل مذاکره بیش از 80 درصد از حقوق انتشار جهانی است.

پروژه اسپانیا- فرانکفورت 2022 با مدیریت وزارت فرهنگ و ورزش و با همکاری موسسه سروانتس اسپانیا، وزارت امور خارجه، اتحادیه اروپا، وزارت صنعت تجارت و جهانگردی و وزارت دارایی و فدراسیون اصناف ناشران اسپانیا اجرایی و برگزار خواهد شد.

در بیانیه‌‌ وزارت فرهنگ و ورزش این کشور درباره حضور ویژه اسپانیا در نمایشگاه کتاب فرانکفورت آمده است «مشارکت اسپانیا به عنوان مهمان افتخاری در نمایشگاه کتاب فرانکفورت بیانگر قدرت ادبیات اسپانیایی و صنعت نشر این کشور و توسعه اطلاعات مربوط به نشر در خارج از مرزها و نیز تقویت نقش نشر و ادبیات به عنوان عامل توسعه و رشد در جوامع دیجیتالی و جدید جهانی است.»

 همچنین از برند تجاری اسپانیا برای حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت رونمایی شد. در این تصویر پویا اسپانیا با شعار "اسپانیا. خلاقیت سرشار" نشان داده شده است.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت با ۷۵۰۰ غرفه و شرکت بیش از ۱۰۰ کشور، بزرگترین گردهمایی ناشران جهان است. این نمایشگاه به صورت کنونی از 1944 شکل گرفته اما قدمت آن به پانصد سال می‌رسد.

این نمایشگاه از سال 1988 مهمان افتخاری انتخاب می‌کند تا کتاب‌های کشور مهمان در صحنه بازار کتاب، ادبیات و فرهنگ به طور خاص در مرکز توجه باشد.

امسال کانادا با یک سال تاخیر میهمان نمایشگاه کتاب فرانکفورت است که قرار است از تاریخ 20 تا 24 اکتبر در محل نمایشگاه‌های دائمی کتاب در شهر فرانکفورت به صورت تلفیقی حضوری و مجازی برگزار شود. شعار امسال نمایشگاه کتاب فرانکفورت "اتصال دوباره" انتخاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها