سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
«طلسم فرشته مرگ» در دست نوجوانان/ «گورشاه» پنج‌گانه می‌شود

سومین جلد از مجموعه «گورشاه» اثر سیامک گلشیری با عنوان «طلسم فرشته مرگ» درحالی منتشر شد که نویسنده این مجموعه از پنج‌گانه شدن آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سومین جلد مجموعه «گورشاه» با عنوان «طلسم فرشته مرگ» به قلم سیامک گلشیری، از سوی نشر افق منتشر شده است. «گورشاه» عنوان مجموعه‌ای است نوشته سیامک گلشیری که تا به‌حال سه جلد از آن از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات افق راهی کتاب‌فروشی‌ها شده است. «دختران گمشده» عنوان نخستین جلد این مجموعه است که برنده سنجاقک طلایی بهترین رمان نوجوان سال 98 جایزه نوفه (گمانه‌زن) شد.
 
این مجموعه هرچند به اعتقاد گلشیری در ژانر فانتزی قرار دارد، اما برخی از صحنه‌هایش از مجموعه قبلی او یعنی «خون‌آشام»‌ها هم ترسناک‌تر است؛ داستان دخترانی که یکی پس از دیگری گم می‌شوند و خانه‌ای مخوف و راز‌آلود که پسری نوجوان در آن زندگی می‌کند؛ پسری که خواهرش گم شده و پدرش از اتاق بیرون نمی‌رود. سرانجام پسرک به سراغ نویسنده مجموعه «خون‌آشام»ها كه سال‌هاست از ماجراهای عجيب و ترسناك فاصله گرفته و ديگر ردی از خون آشام‌ها در زندگی‌اش نيست، می‌رود و او بار ديگر به جهانی كشيده می‌شود كه وحشتناك و دلهره‌آور است.
 
«به سوی قلمرو شاه‌یوناس» نیز عنوان دومین جلد مجموعه «گورشاه» است که اندکی بعد از انتشار به همراه یک مجموعه دیگر در صدر پرفروش‌های انتشارات افق قرار گرفت.

در پشت جلد سومین‌ جلد رمان «گورشاه» که در ۲۳ فصل نوشته شده، می‌خوانیم: «نیما و دوستانش برای رسیدن به قلمرو شاه‌یوناس، موانع زیادی را پشت سر گذاشته‌اند اما با رسیدن به قصر، گویی کسی در پی نجات دختران گمشده نیست. کمی که می‌گذرد، نیما و همراهش متوجه می‌شوند فرشته مرگ است که کنترل همه‌چیز را به دست گرفته است. بنابراین دیگر فرصتی ندارند و باید پیش از آن‌که سپاه گورشاه به پشت دیوارهای شهر برسد، راه چاره‌ای پیدا کنند.»
 

تصویری از روابط و جنگ پادشاهان 
سیامک گلشیری درباره سومین جلد این مجموعه به ایبنا می‌گوید: در این جلد شخصیت‌های اصلی، راه قلمرو شاه‌یوناس را در پیش می‌گیرند اما در این راه با حوادث بسیار عجیبی در آن سرزمین مواجه می‌شوند و مشکلات و موانع زیادی سر راهشان قرار می‌گیرد که روابط پادشاهان هم بخشی از آن‌هاست.

جلد چهارم و پنجم در راه است 
این نویسنده درباره سایر جلدهای این مجموعه نیز توضیح می‌دهد: بیشتر از یکسال است که مشغول نوشتن این مجموعه هستم و بااینکه قرار بود این مجموعه چهارجلدی باشد اما زمانی که داشتم جلد چهارم را می‌نوشتم متوجه شدم وارد جلد پنجم شدم و الان همزمان مشغول نوشتن جلد چهارم و پنجم هستم.

وی در ادامه بیان می‌کند: در جلد چهارم هم مشکلات و موانع ادامه می‌یابد و وارد جنگ پادشاهان می‌شود. و در جلد پنجم شاهد مراحل نهایی هستیم.
 
به گفته گلشیری، جلدهای چهارم و پنجم حداکثر تا سه ماه دیگر به ناشر تحویل داده می‌شود و به این ترتیب پنجگانه «گورشاه» به اتمام می‌رسد.
 
نشر افق، کتاب «طلسم فرشته مرگ» را در ۳۰۴ صفحه با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۴۵ هزار تومان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها