یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
انتشار 91 عنوان کتاب در استان سمنان در فصل پائیز

رئیس امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان از انتشار 91 عنوان کتاب در 3 ماهه سوم سال‌جاری در این استان خبر داد.

شمس‌الضحی دوست‌محمدیان رئیس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در گفت‌وگو با خیرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان گفت: 91 عنوان کتاب عنوان در قالب قریب 76 هزار جلد چاپ و ارائه شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد کتاب 18 عنوان ترجمه و 73 عنوان تالیف بوده است، افزود: این کتاب‌ها توسط انتشارات حیله‌رود، خلاق، دانشگاه سمنان، سوشیانس، سمنگان، مهر حنظله، آوای‌چلچله و انتشارات آرادان منتشر شده است.

دوست‌محمدیان یادآور شد: با احتساب کتاب‌های تالیفی در سه ماهه سوم سال جاری شمار کتاب‌های تالیفی استان سمنان در سال جاری به 266 عنوان شامل 22 عنوان ترجمه و 244 عنوان تالیفی رسید.

رئیس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: مجموع شمارگان کتاب‌های تالیفی در این استان نیز در این مدت به 230 هزار جلد رسیده است که از این تعداد 17 هزار و 440 جلد آن ترجمه و بقیه تالیفی بوده‌اند.

وی با تأکید بر فرهنگ غنی گذشتگان و استفاده از الگوهای موفق سایر کشورها در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: باید علاقه و نیاز به مطالعه را در بین آحاد جامعه گسترش دهیم.

دوست‌محمدیان با اشاره به اینکه در استان سمنان 40 انتشاراتی وجود دارد که از این تعداد قریب 30 انتشاراتی فعال است، تصریح کرد: ضرورت دارد به‌ جایی برسیم که مردم برای مطالعه دنبال وقت آزاد نگردند و برای مطالعه برنامه مدون روزانه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها