دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
نصب المان‌های شهری مرتبط با کتاب در تهران/ سردیس خیام مرمت شد

فرزاد طالبی، ضمن اعلام خبر اتمام مرمت مجسمه خیام در پارک لاله، درباره فراخوان طراحی آثار حجمی با محوریت کتاب و خواندن، گفت: راسته کتاب‌فروشی‌های خیابان انقلاب یکی از مکان‌های نصب طرح‌های برگزیده است.

فرزاد طالبی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره رویکرد سازمان زیباسازی به ساخت المان‌های کتاب و کتاب‌خوانی گفت: بهمن‌ماه سال گذشته فراخوان طراحی آثار حجمی با محوریت کتاب و خواندن در موضوعات کتاب، خواندن، کودکان و کتاب، شهر، کتابخانه و خواندن منتشر شد و علاقه‌مندان برای مشارکت تا 30 اردیبهشت‌‌ماه فرصت دارند. البته تا امروز هم مشارکت هنرمندان قابل توجه بوده است.

وی درباره آثار برگزیده و مراحل ساخت و نصب آن‌ها د فضاهای شهری توضیح داد: پس از انجام داوری‌ها و اعلام برگزیدگان، آثار برگزیده به المان‌‌های شهری‌ تبدیل می‌شوند و در مکان‌های مرتبط با حوزه کتاب، نصب خواهند شد. راسته کتاب‌فروشی‌های خیابان انقلاب یکی از مکان‌های نصب طرح‌های برگزیده است.   

طالبی همچنین از پیگیری نصب تندیس‌ ادبا در اماکن شهری خبر داد و گفت: اخیرا و هم‌زمان با روز خیام، مرمت مجسمه این شاعر و دانشمند ایرانی که در پارک لاله قرار دارد، به پایان رسید. این مجسمه، اثر ابوالحسن صدیقی است و برای حفظ آن، ساخت محافظ شیشه‌ای را در دستور کار داریم که به‌زودی نصب خواهد شد.

وی رونمایی از تندیس و سردیس‌های مفاخر فرهنگی و هنری همزمان با سال‌روز تولد‌ آن‌ها را یکی از سیاست‌های جدید سازمان خواند و بیان کرد: سال‌روز تولد مشاهیر، مبنای برنامه‌ریزی سازمان برای نصب تندیس‌ها و سردیس‌ها تعیین شده‌است. در این راستا، رونمایی از سردیس عباس یمینی‌شریف، شاعر حوزه کودک و نوجوان همزمان با اول خردادماه در گذر مفاخر کودک و نوجوان نصب و رونمایی خواهد شد.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: سومین سمپوزیوم بین‌المللی ‌مجسمه‌سازی امسال به چهره‌های و مفاخر حوزه علم اختصاص دارد. توسعه علمی ایران در چند دهه اخیر، توجه بیش از پیش به مفاخر و چهره‌های علمی در حوزه مجسمه‌سازی را تقویت کرده‌است. همچنین دیوار نگاری‌های ماندگار از دیگر برنامه‌های سازمان زیباسازی در سال جدید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها