سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
اهدای کتاب به مناطق محروم از برنامه‌های انجمن زنان ناشر در هفته کتاب است

رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی زنان ناشر، اهدای کتاب به مناطق محروم، برپایی نمایشگاه و اعزام نویسندگان به مدارس را از جمله برنامه‌های این انجمن در هفته کتاب عنوان کرد.

مریم جدلی؛ مدیر انتشارات نغمه نو‌اندیش و رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی زنان ناشر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره برنامه‌های انجمن در هفته کتاب، توضیح داد: تلاش کردیم طبق سال‌های گذشته به سه منطقه شامل قلعه گنج استان کرمان، منداق در استان زنجان و استان سیستان و بلوچستان کتاب اهدا کنیم. این کتاب‌ها شامل کتاب‌های عمومی، آموزشی و کودک و نوجوان می‌شود که از سوی اعضای انجمن فرهنگی زنان ناشر اهدا می‌شوند.
 
وی درباره دیگر برنامه انجمن زنان ناشر در هفته کتاب گفت: همچنین به مدرسه‌ استثنایی «صدرا» در منطقه یک تهران نیز ۵۰۰ عنوان کتاب برای استفاده دانش‌آموزان و بچه‌های این مدرسه اهدا خواهیم کرد.
 
جدلی تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها این است که انجمن به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در دانشگاه فرهنگیان در خیابان ۱۸دی، یک نمایشگاه کتاب برگزار خواهد کرد و مجموعه‌ای از کتاب‌های اعضاء خود را در این نمایشگاه برای خرید و استفاده دانشجویان در معرض نمایش خواهد گذاشت.
 
وی با اشاره به توجه این انجمن به مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی نیز گفت: در هفته کتاب سه مهدکودک در مناطق سه، پنج و هشت تهران انتخاب کرده‌ایم و نویسندگان حوزه کودک که با ناشران انجمن همکاری دارند با حضور در این مدارس و مهدکودک‌ها، کتاب‌های خود را برای کودکان می‌خوانند.

رئیس هیات مدیره انجمن زنان ناشر با اشاره به دیگر برنامه‌های این انجمن در هفته کتاب، توضیح داد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین موسسه فرهنگی اکو با انجمن فرهنگی زنان ناشر منعقد شده است، بخش نخست برنامه‌های ما به معرفی و نقد کتاب اختصاص دارد و با هفته کتاب و کتاب‌خوانی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: شعار موسسه فرهنگی اکو در سال ۲۰۱۸، سال فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی انتخاب شده و در این زمینه برنامه‌های مختلفی را در حوزه‌های کتاب و کتاب‌خوانی پیش‌بینی کرده است.

جدلی با بیان اینکه چهار نشست‌ نقد و بررسی کتاب زنان ناشر برای هفته کتاب پیش‌بینی شده است، توضیح داد: کتاب «نیروانه» نوشته محمدجواد ادبی‌فر که انتشارات نغمه دانش‌ آن را منتشر کرده است، ۲۷آبان ماه ساعت ۱۵نقد خواهد شد و کتاب «اندروما» نوشته گلزار رضوی که توسط انتشارات طراحان تین چاپ شده، چهارم آذر ماه ساعت ۱۴رونمایی خواهند شد.

وی افزود: همچنین کتاب «دایره‌المعارف بازی‌های دیکته‌نویسی» نوشته اسماعیل جمالی که توسط انتشاران ندای سینا منتشر شده است، ۱۱آذر ماه ساعت ۱۴و کتاب «ماه سیزدهم» اثری از گلناز توکلیان و منتشر شده توسط انتشارات طراحان تین به چاپ رسیده نیز ۱۸آذر ماه ساعت ۱۴در کتابخانه دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو نقد و بررسی می‌شوند.
 
 
بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار حال خوش خواندن ۲۴ آبان تا اول آذر ماه برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها