دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
از ظرفیت ورزشکاران در ترویج کتابخوانی استفاده شود

محمدحسین زارع؛ مدیرمسئول انتشارات «نص» با بیان اینکه ورزشکاران به عنوان الگوی جمع زیادی از نوجوانان و جوانان ظرفیت‌های خوبی دارند، گفت:‌ در نمونه‌های مختلف دیده‌ایم که این افراد با تهییج مردم برای کمک به زلزله‌زدگان موثر بوده‌اند،‌ قطعا حضور آن‌ها می‌تواند در معرفی بهتر کتاب و محصولات فرهنگی مثمرثمر باشد، اما نکته اینجا است که نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

محمدحسین زارع در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به نقش رسانه‌ها در استفاده از ستارگان ورزشی، عنوان کرد: همه رسانه‌ها در فضای مجازی، صدا و سیما یا مطبوعات در طرح یک موضوع در سطح جامعه موثر هستند، در این زمینه افراد شاخص مثل ورزشکاران ملی که مرجع مردم جامعه هستند می‌توانند در این زمینه نقش موثرتری داشته باشد.
 
وی افزود: نمونه این کار را در زلزله کرمانشاه دیدیم که برخی از ورزشکاران با توجه به جایگاهی که در میان مردم داشتند به خوبی توانستند کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری کنند، در این زمینه‌ قطعا حضور آن‌ها می‌تواند در طرح یک موضوع فکری یا اندیشه و کتاب و محصول فرهنگی موثر باشد.
 
زارع با بیان اینکه نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم، ادامه داد:‌ آسیب عدم استفاده از این پتانسیل‌ها به صاحبان اندیشه رسیده است زیرا از کتاب‌ها و کارهای خوبی که تولید شده‌اند، ‌استفاده زیادی نشده است و عملا در انبار کتابفروشی‌ها خاک می‌خورند.
 
مدیرمسئول انتشارات «نص» یادآور شد:‌ از سوی دیگر چون جامعه از این اندیشه بی‌اطلاع بوده است، از نظر فکری و عملی نتوانسته بهره‌برداری‌های مناسب را انجام دهد و در نتیجه جامعه متضرر شده است،‌ زیرا جامعه‌ای که مجهز به اندیشه‌های برتر و بالاتر و پیراسته‌تر باشد، ‌طبیعتا در زندگی اجتماعی و فردی موفق‌تر خواهد بود.

زارع با اشاره به مضرات عدم توجه به کتاب و کتابخوانی، گفت: مسئولان کشور در زمینه‌های مختلف بحث آسیب‌های اجتماعی را مطرح می‌کنند در حالی که یکی از راه‌هایی که می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند، این است که اندیشه افراد در میدان تضارب افکار برده شود و به طور طبیعی انسانی که با این افکار مشغول باشد، می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی مصون بماند.
 
به گفته وی،‌صاحبان اندیشه باید در صدر و دید همه مردم جامعه باشند و در این میان رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در معرفی این افراد به عهده داشته باشند،‌ معتقدم نگاه کاسب‌کارانه و منفعت‌های اقتصادی باید در کارهای فرهنگی به خصوص در حوزه کتاب کنار گذاشته شود تا مردم جامعه با کمترین آسیب روبرو شوند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها